  • 11. Data: 2010-03-30 10:26:31
    Temat: Re: Volvo
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:hor754$qp8$1@inews.gazeta.pl...

    > Produkcja osobowych Volvo od dawna była do odstrzału. Chińczycy
    > wiedzieli co robią - te nie chodzi o same samochody, chodzi o patenty.

    Dokladnie, dobrze wiedza, ze dojscie do wynikow kosztuje czas i pieniadze. A
    tu ciach - jest marka mniej lub bardziej zyskowna, byle sie jakos utrzymala
    na rynku, a my sobie zbudujemy wlasna w oparciu o. Caly swiat wie jakie oni
    teraz samochody robia i raczej nie maja szans na sprzedaz tego dziadostwa
    gdziekolewiek poza Panstwem Srodka.

  • 12. Data: 2010-03-30 11:10:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 21:46:04 +0200, Irek N. wrote:
> [...]
    >powiedzmy w 2015r. O ile marka kojarzy się z bezpieczeństwem, o tyle
    >przyszły właściciel z bylejakością. Zanim zmienią swój wizerunek może

    Ja mysle ze to zawsze bedzie "Volvo", a Geely nawet nie bedzie sie
    pchala klientowi na oczy. Chociac kto wie, patrz np Lenovo.

    Jeszcze mozna podkreslac "made in Sweden" .. choc nie wiem jakie tu
    plany, moze wkrotce beda tez "made in China".

    No i ososbna kwestia na ile sa w stanie utrzymac rozwoj produktow -
    Volvo juz 10 lat temu samo ocenilo ze nie ma szans. Ale kto wie, moze
    maja w planach kilkukrotne zwiekszenie produkcji, chinski rynek duzy.

    Przyzwyczajcie sie do benzyny po 10 zl :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-03-30 11:54:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 10:26:31 +0200, Ghost wrote:
> [...]

    Wcale nie byla. Volvo po prostu realnie ocenilo rynek, za malo
    sprzedaja samochodow w ogole zeby sie moc utrzymac z kosztami
    rozwojowymi w przyszlosci.
    Wiec sprzedali czesc "osobowa" temu kto dal wiecej - Fordowi.
    I juz sie koszta R&D podziela na wieksza ilosc aut.

    >Dokladnie, dobrze wiedza, ze dojscie do wynikow kosztuje czas i pieniadze. A
    >tu ciach - jest marka mniej lub bardziej zyskowna, byle sie jakos utrzymala
    >na rynku, a my sobie zbudujemy wlasna w oparciu o.

    Hm, przyklad Daewoo pokazuje ze technologie mozna kupic, a marke
    zbudowac. Daewoo co prawda zle skonczyl, ale to nie tylko wina zlych
    samochodow.

    J.

  • 14. Data: 2010-03-30 12:29:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Hm, przyklad Daewoo pokazuje ze technologie mozna kupic, a marke
    > zbudowac. Daewoo co prawda zle skonczyl, ale to nie tylko wina zlych
    > samochodow.

    Taaa...

  • 15. Data: 2010-03-30 13:44:08
    Od: Robson <r...@...pl>

    Niedawno ktos podawal ranking zawodnosci samochodow, w klasie sredniej i
    wyzszej na pierwszych miejscach bylo volvo. Wiec jesli chodzi o jakosc
    to juz jest chinska. A teraz reszta ...

  • 16. Data: 2010-03-30 13:53:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 11:10:12 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ja mysle ze to zawsze bedzie "Volvo", a Geely nawet nie bedzie sie
    > pchala klientowi na oczy. Chociac kto wie, patrz np Lenovo.

    Jeżeli teraz jest, to wciąż będzie.
    Volvo to było synonimem bezpieczeństwa w czasach 244, no może jeszcze 940.
    Ale teraz to są normalne Fordy produkowane przez księgowych w masakrycznych
    cenach dla frajerów którzy jeszcze wierzą w legendę firmy. Stare Volvo były
    tak brzydkie, że aż piękne.
    Aktualne są kompletnie bezpłciowe, bez pomysłu, bez sensu, bez wyglądu.
    Byle tylko skasować dużą kasę za znaczek Volvo.
    A skoro ludzie przepłacają i to kupują - znaczy, że kult jest silny i wciąż
    będą kupowali.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 17. Data: 2010-03-30 15:21:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 12:53:03 +0100, Waldek Godel wrote:

    >Jeżeli teraz jest, to wciąż będzie.
    >Volvo to było synonimem bezpieczeństwa w czasach 244, no może jeszcze 940.

    A IBM to byl synonim komputera przez ostatnich 30 lat.
    I co ? I prawo uzywania tej marki Lenovo spuscilo do kibelka.

    J.

  • 18. Data: 2010-03-30 15:49:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 15:21:05 +0200, J.F. napisał(a):

    > A IBM to byl synonim komputera przez ostatnich 30 lat.
    > I co ? I prawo uzywania tej marki Lenovo spuscilo do kibelka.

    Weź się nie ośmieszaj, dostali prawo używania marki na określony czas,
    który już się skończył.
    IBM wciąż produkuje komputery, zrezygnowali tylko z laptopów i tanich
    desktopów. Co to w ogóle ma do rzeczy?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 19. Data: 2010-03-30 17:16:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 14:49:15 +0100, Waldek Godel wrote:

    >Weź się nie ośmieszaj, dostali prawo używania marki na określony czas,
    >który już się skończył.

    Bardziej zorientowani twierdza ze zrezygnowali na rok przed terminem.

    >IBM wciąż produkuje komputery, zrezygnowali tylko z laptopów i tanich
    >desktopów. Co to w ogóle ma do rzeczy?

    Ma do rzeczy tyle ze nie wiadomo jakie sa zamiary Chinczykow, i kto
    wie jakie bedzie najbezpieczniejsze auto za 5 lat.
    Geely made in Sweden ? :-)

    J.

  • 20. Data: 2010-03-30 21:13:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > masakrycznych
    > cenach dla frajerów którzy jeszcze wierzą w legendę firmy. Stare Volvo

    Jakie modele Volvo i Forda porownywales?

    > tak brzydkie, że aż piękne.
    > Aktualne są kompletnie bezpłciowe, bez pomysłu, bez sensu, bez wyglądu.

    A mnie sie podobaja.