  • Data: 2020-09-15 11:47:52
    Temat: Re: Warsztaty z elektroniki dla niewidomych w 1979
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14.09.2020 15:14, Piotr Wyderski wrote:

    > Poprawność polityczna.

    Termin, którego za nic nie mogę zrozumieć, ze względu na mętną
    definicję. Gdy pytam kogoś czym ta "poprawność polityczna" jest,
    dowiaduję się, że jest ot jakiś luźny zbiór społecznych reguł,
    zakazujących np. nazywania przedstawicieli pewnych mniejszości
    określeniami, których stosowania sobie nie życzą.
    Nie wiem, ale jak dla mnie unikanie określeń, których jakaś osoba sobie
    nie życzy, to podstawa kultury osobistej, a nie żadna "poprawność
    polityczna".

    > I to mnie właśnie zastanawia. Przy całej sympatii dla tych ludzi, to
    > praca w warsztacie ślusarskim to nie jest zajęcie dla nich.

    To chyb raczej nie było szkolenie z myślą o zatrudnieniu, a zwyczajnie
    jakieś jednostkowe wydarzenie, mające pokazać o co w tym chodzi. Na tej
    samej zasadzie możesz zabrać grupę niewidomych osób na piknik lotniczy i
    pozwolić im usiąść w kokpicie samolotu, ale nie będzie to znaczyło, że
    przyuczasz ich do roli pilota.

    Poza tym, są rzeczy związane z elektroniką, które niewidoma osoba przy
    odrobinie samozaparcia (i dostępie do odpowiednich narzędzi) mogłaby
    robić nawet w tamtych czasach: projektowanie, obliczenia, pisanie
    programów dla ówczesnych komputerów.