  • Date: Sun, 22 Feb 2009 11:49:32 +0100
    From: pawell32 <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

    Rylen pisze:

    > O tym to ja doskonale wiem!
    > NIE! Ten instalator powiedział mi wyraźnie (bo o to zapytałem go drugi
    > raz-telefonicznie) że to musi być LINKA a nie drut.A to że być może
    > chodzi o to że z reguły linki są skręcone a "druty" robi sie zwykle jako
    > płaskie ,stąd "wykombinowałem" że należy z drutu zrobić skrętkę.
    > Człowiek który mi udzielil informacji to człowiek z wieloletnią praktyką
    > więc nie mogę go podejrzewać że nie wie co mówi.
    > Skrętka to para izolowanych
    > No właśnie ! Z jego wypowiedzi wynikało że ma duże znaczenie przy
    > odległościach

    Dziwne ma podejście ten instalator, bo wiele razy słyszałem od
    telefonistów, że nie linka tylko drut, bo na większych odległościach
    niż kilka metrów nie będzie działał internet, więc chyba nie lepsza.
    Mój kolega jest elektrykiem, i kładzie kable pod telefon, videodomofon
    itp. i wszędzie kładzie skrętke kat.5, tam gdzie ponad 50 m kat.6
    i nigdy nie było problemów. Linki z kolei nie widziałem, by ktoś stosował.

    pawell