    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Więc tak się to robi...
    Date: Thu, 24 Nov 2022 12:37:56 +0100

    On Thu, 24 Nov 2022 09:01:58 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
> [...]

    Eee tam, manufaktura.

    Tak sie wciaga cewki :-)
    https://youtu.be/H4Ju-OksJvE?t=30

    No dobra - caly proces jest dluzszy, np
    https://www.youtube.com/watch?v=MNj9lSG0JtU

    Akurat wciagania cewek nie pokazuja ... naruszają patenty ? :-)

    Ciekawe, czy takie cewki nie musza miec wiekszego obwodu - wiec i
    wiekszych strat.

    > To se przewiń ręcznie silnik od roweru BLDC 3 fazowy. Żaden zakład nie
    > chciał mi tego zrobić :D Żodyn.
    >
    > Żeby nie było niedomówień. Przewijałem nie dlatego że był spierdolony
    > ale potrzebowałem podwoić uzwojenie drutem max grubym, żeby zyskać
    > większe napięcie (silnik użyty później jako prądnica). Podpowiem tylko,
    > że naprężenie drutu musi być maksymalne a uzwojenia nawinięte, muszą być
    > perfekcyjnie.

    Ale zwojow chyba niewiele. Moze za bardzo sie bawiles.

    To byla taka "odwrotna konstrukcja", gdzie stator przypomina wirnik,
    a rotor jest na zewnątrz ?

    > Generalnie pierdolisz jak zwykle farmazony, nie mając pojęcia o
    > problemach :)

    Male silniki nie kosztuja tyle, zeby ktos nad nimi dwa tygodnie
    pracowal :-)

    J.