  • Data: 2022-11-29 09:22:47
    Temat: Re: Wodor
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 29 Nov 2022 07:29:27 +0100, Mirek Ptak

    > Please, opanuj się :) (a minęło już kilka dni, więc na to liczę ;) )
    > Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by optymalne
    > do przekonania *mnie*) pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
    > minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
    > problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.

    Nie będzie trwało 2-3 minuty, podobnie jak aktualnie tankowanie benzyniaka
    wcale tyle nie trwa. Ale już wymiana baterii w takim NIO dla przykładu się
    zamyka AFAIR w 5 minutach czyli tyle ile ja zazwyczaj spędzam na stacji ze
    spaliniakiem (łącznie ze zjazdem z trasy, umyciem szyb/lamp, poczekaniem aż
    ktoś zamówi i odbierze parówkę, w tym niewykluczone ja, szczocha walnę
    itp.).

    Zresztą jak już wielokrotnie pisałem, BEV traci na ładowarkach (sprawdzić
    jednak czy ładowanie nie odbywa się w domu, bo ja na ładowarce publicznej
    ani razu czasu nie zmarnowałem, CHYBA że i tak musiałem czekać np. na córkę
    pod jakąś halą treningową/pokazową, ładuję się tylko i wyłącznie w domu, bo
    nie mam potrzeby w trasie a i w domu jest oczywiście najtaniej) ale
    oszczędza czas choćby na wizytach w serwisie olejowym (w tym dojazd do
    serwisu, oczekiwanie, w zasadzie jest to połowa albo i cały dzień
    zmarnowany). Mój Outlander serwisu systemu EV przez 7 lat nie wymagał
    wcale, na serwisie ICE spędziłem w sumie kilkadziesiąt godzin w tym czasie
    i wydałem na ten serwis kupę kasy. Normalnie po obecnych 175 tys. km
    przelecianych to już 4 komplet klocków by leciał (statystyka z mojego kloca
    w wersji spalinowej) i niewykluczone że tarcze już byłyby zgruzowane --
    tymczasem ja mam oryginalne fabryczne klocki i tarcze jak nowe. Itd. --
    czego mi się (znowu) listować nie chce, bo już pisałem o tym dziesiątki
    razy.

    Ale oczywiście standardowo, po co to uwzględniać w "czasie", skoro nie
    pasuje do tezy...

    --
    Pozdor
    Myjk