    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wodor
    Date: Tue, 29 Nov 2022 10:13:58 +0100

    Hello Mirek,

    Tuesday, November 29, 2022, 7:29:27 AM, you wrote:

    > Please, opanuj się :) (a minęło już kilka dni, więc na to liczę ;) )
    > Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by optymalne
    > do przekonania *mnie*) pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
    > minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
    > problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.

    2-3 minuty max to nawet obecnie tak szybko nie tankujesz spalinowego
    na 700-800 km. 20+l/min to może w dystrybutorze dla TIRów ale nie w
    normalnym - tyle nie przeleci przez gardziel osobówki.
    Miej trochę rozumu, proszę. Jak długo jeszcze zamierzasz być
    nieśmiertelny i nawet nie sikać w trasie? Bo naprawdę nie chciałbym
    elektrowni atomowej przy każdym punkcie ładowania, bo akurat Ty możesz
    chcieć ładować.

    Rozsądek mówi - 400 km przy normalnej prędkości autostradowej i w
    zakresie 80% - 10% pojemności akumulatora. To minimum 3 godziny
    ciągłej jazdy przy bardzo dobrych warunkach, w rzeczywistych 4 godziny
    autostradą. Akurat tyle, ile normalny organizm jest w stanie przebywać
    w jednej pozycji bez większego zmęczenia. Dobry moment na
    wyprostowanie nóg, opróżnienie pęcherza, wypicie czegoś ciepłego. 15
    minut Cię nie zbawi. I takie są obecne możliwości szybkich ładowarek.
    A może być tylko lepiej - przy założeniu, że z kablem będzie się
    mocował robot a nie człowiek.

    --
    Best regards,
    RoMan