  • 61. Data: 2021-03-11 19:25:49
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 10.03.2021 o 12:59, Budzik pisze:
    > Mysle powoli nad wymiana leciwego kompa.
    > Mam w tej chwili starego athlona x2 z niestety tylko 4gb pamieci.
    >
    > Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy
    > biurowej.
    >

    > Chetnie wykorzystałbym czesc bebechów z obecnego kompa, w szczegolnosci
    > dysk ssd, 2 dyski hdd (czy nowe płyty nadal maja stare złącza do
    > dysków?), obudowe...
    >
    > Co warto?

    Nie to, żebym chciał cię przekonywać do nie nowszego kompa, ale tego
    może nie warto jeszcze całkiem oddawać na złom. Mam takiego z AMD Athlon
    64 x2 5200+. Wsadziłem w niego 8 GB RAM, SSD i grafikę GT 1030 silent 2
    GB VRAM oraz Windows 10 i jakoś daje sobie radę ze stronami, a Libre
    Office to na luzie.

  • 62. Data: 2021-03-11 19:27:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2021 18:57:04 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > A prawda jest taka że używając occt i hddscan można zweryfikować stan
    > sprzętu z dokładnością do 99%, a i nowy sprzęt bywa DOA.

    Facet nie słyszał o krzywej awaryjności.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 63. Data: 2021-03-11 19:54:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-11 19:25, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]

    Ok, miało być: "To miało być jakieś wytłumaczenie..." etc., tak z
    przymrużeniem oka.

    [...]
    > 5. Nieliczne, buntownicze jednostki spróbowały i to jest te 2% :)
    > 6. I oby tak dalej bo jak ich ilość wzrośnie to zacznie się opłacać
    > pisanie szkodników na linuksa.
    > 7. Kilkunastu moich krewnych i znajomych co nie odróżniają przeglądarki
    > od wyszukiwarki pracuje na linuksie który im z zaskoczenia
    > zainstalowałem zamiast windy :) Nic im to nie przeszkadza a ja mam
    > latami święty spokój bo nic się nie psuje.

    Dotarłem do punktu piątego ładnych parę razy przez ostatnie dekady ale
    zawsze miałem z czymś problem który powodował że po kilku dniach walki
    dawałem sobie spokój. A teraz człowiek ma pierdyliard programików i
    przyzwyczajeń które musiałby albo zmieniać albo ogarniać od nowa pod
    innym systemem...

  • 64. Data: 2021-03-11 20:44:29
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 11 Mar 2021 18:47:58 +0100
    doszła do mnie wiadomość <un93li48ucuv.smts3zgph6l8$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    c_swap_jest_nadal_istotna/
    >Kiedy właśnie teraz mam sytuację eksperymentalno-testową :) Od jakichś
    >paru miesięcy, przedtem rutunowo dawałem swap aż wreszcie postanowiłem
    >sprawdzić jak to jest z nim naprawdę :)

    >Miałeś na myśli Windowsa? :) Zawsze podejrzewałem że programy przez samo
    >sąsiedztwo z tym badziewiem automagicznie się psują :)

    Nie, miałem na myśli Linuksa i o nim jest zalinkowany materiał.
    Porównanie przeglądarek to tylko na marginesie.

  • 65. Data: 2021-03-11 21:32:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2021 20:44:29 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał(a):

    > Nie, miałem na myśli Linuksa i o nim jest zalinkowany materiał.
    > Porównanie przeglądarek to tylko na marginesie.

    To ja nie rozumiem tego: "linuksowe wersje FF są szybsze i mniej
    zasobożerne niż te same wersje pod Linuxa"
    Czym się różni "linuksowa wersja" od "tej samej wersji pod linuksa"?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 66. Data: 2021-03-11 21:44:24
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 11 Mar 2021 21:32:43 +0100
    doszła do mnie wiadomość <f...@4...net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    >To ja nie rozumiem tego: "linuksowe wersje FF są szybsze i mniej
    >zasobożerne niż te same wersje pod Linuxa"
    >Czym się różni "linuksowa wersja" od "tej samej wersji pod linuksa"?

    Ups, zamiast Linuksa powimmo być pod Windows, mój błąd.
    "linuksowe wersje FF są szybsze i mniej
    zasobożerne niż te same wersje pod Windows".

  • 67. Data: 2021-03-11 21:50:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2021 21:44:24 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał(a):

    > Ups, zamiast Linuksa powimmo być pod Windows, mój błąd.

    Nooo... :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 68. Data: 2021-03-12 10:54:36
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    > Więc jeśli ci się "przeglądarka przytyka" to doinstaluj sobie jakiś
    > gadżet mierzący zajętość RAM-u i sprawdź (nie wiem co tam pod windą robi
    > takie rzeczy). Może się okazać że to przytykanie to tylko twoje
    > wrażenie.

    Śmiała teza. Polecam na komputerze z Athlonem X2 na podstawce AM2
    włączyć *jedną* zakładkę w przeglądarce. Przykładowo YT z filmem
    1080@60fps, następnie wrócić na grupę i podzielić się wrażeniami :-)

    > No, chyba że naprawdę ci chodzi o coś całkiem innego :) Czyli swędzi cię
    > w kieszeni i i masz porywy snobizmu :)

    Uuu! :-) Kupno używanego poleasingowca z dyskiem SSD 120GB to czysty
    snobizm :-) Jak nic!

  • 69. Data: 2021-03-12 11:04:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Mar 2021 10:54:36 +0100, zhbick napisał(a):

    > Śmiała teza. Polecam na komputerze z Athlonem X2 na podstawce AM2
    > włączyć *jedną* zakładkę w przeglądarce. Przykładowo YT z filmem
    > 1080@60fps, następnie wrócić na grupę i podzielić się wrażeniami :-)
    Lubisz się czepić. Jakbyś chwilę pomyślał to byś zauważył że oglądanie
    yutuba to raczej nie jest praca biurowa. A niewydolność procka mało ma
    wspólnego z brakiem RAM.

    > Uuu! :-) Kupno używanego poleasingowca z dyskiem SSD 120GB to czysty
    > snobizm :-) Jak nic!
    To akurat nie jest snobizm tylko głupota. Taki komp zawsze będzie mniej
    dopasowany do indywidualnych potrzeb i droższy przy tym od kompa który
    zostanie złożony pod potrzeby z używanych części. Snobizmem natomiast
    jest kupno 8 GB kiedy wystarczy 4.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 70. Data: 2021-03-12 13:48:48
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    > Lubisz się czepić. Jakbyś chwilę pomyślał to byś zauważył że oglądanie
    > yutuba to raczej nie jest praca biurowa. A niewydolność procka mało ma
    > wspólnego z brakiem RAM.

    Wielokroć jest. Przynajmniej w biurach, w których bywam.

    > To akurat nie jest snobizm tylko głupota. Taki komp zawsze będzie mniej
    > dopasowany do indywidualnych potrzeb i droższy przy tym od kompa który
    > zostanie złożony pod potrzeby z używanych części.

    W takim razie żyjemy w innych światach. W moim taniej wychodzi kupno
    kompletnego używanego komputera, niż kupno używanych części osobno i
    składanie z nich zestawu. Przynajmniej, jeśli chodzi o podstawowe
    poleasingowce.

    > Snobizmem natomiast
    > jest kupno 8 GB kiedy wystarczy 4.

    A kupno 4 kiedy wystarczy 3? ;-)