  • 71. Data: 2021-03-12 14:06:38
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-12 11:04, Jacek Maciejewski wrote:
    > Snobizmem natomiast jest kupno 8 GB kiedy wystarczy 4.

    Ja bym to raczej nazwał zabezpieczeniem na przyszłość - w przypadku DDR3
    nie będzie już znacząco taniej (o ile w ogóle) więc wsadzenie tego teraz
    a nie dopiero wtedy jak regularnie zaczynamy dobijać do 3,99 GB i tak da
    jakieś małe ale wymierne zyski bo zostanie wykorzystane jako cache.

    Pod snobizm to bardziej podchodzi mi chwalenie się kompletnie
    odrealnionymi konfiguracjami złożonymi tylko dlatego że kogoś stać a nie
    wsadzenie dwa razy więcej ramu niż się obecnie użyje (a w przypadku
    win10 to w ogóle nie ma o czym dyskutować bo te 8 zeżre na starcie).

  • 72. Data: 2021-03-12 14:06:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Mar 2021 13:48:48 +0100, zhbick napisał(a):

    > A kupno 4 kiedy wystarczy 3? ;-)

    Lubisz się czepiać, prawda?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 73. Data: 2021-03-12 14:09:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Mar 2021 13:48:48 +0100, zhbick napisał(a):

    > A kupno 4 kiedy wystarczy 3? ;-)

    Lubisz się czepiać, prawda? Wróć może do postu założycielskiego i
    spróbuj wypowiedzieć się na temat.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 74. Data: 2021-03-12 14:21:55
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    > Lubisz się czepiać, prawda? Wróć może do postu założycielskiego i
    > spróbuj wypowiedzieć się na temat.

    Niemal wszystko wiąże się z tematem, wliczając w to postawę Janusza
    biznesu, u którego pani Jadzia pracuje na Celeronie D Prescott, bo
    przecież "do biura jest wystarczający" i Twoje twierdzenie, że 4GB
    wystarczy każdemu.

    Wątkotwórca wyraźnie zasygnalizował, że brakuje mu komfortu korzystania
    z komputera i jest to wynik niedomagania sprzętowego, więc przekonywanie
    go, że ma spoko sprzęt problemu nie rozwiąże. Mam iść Twoim tropem i
    przekonywać go, że może sobie używać Linuxa bez środowiska graficznego i
    wówczas wystarczy mu 128 MB RAM?

    Podałem Ci prosty przykład, gdzie Athlon X2 wymięka. Odpowiedziałeś
    zarzutem czepialstwa. Kto tu się nie trzyma tematu?

  • 75. Data: 2021-03-12 14:31:43
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 19:36, Eneuel pisze:

    > Do biurowej 4GiB to za dużo -- starczą 2 GiB.

    Really?

    Uruchom proszę na Win 10 z 2GB RAM komunikator do konferencji z
    pracownikami, , platformę do pracy zdalnej, program pocztowy, w którym
    na bieżąco dostajesz pdf, otwórz tego pdfa w czytniku, kliknij w
    zawartego w nim linka do promocyjnego filmu w 1080p i pochwal się
    responsywnością systemu.

    To są zwykłe biurowe zadania.

  • 76. Data: 2021-03-12 14:55:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Mar 2021 14:21:55 +0100, zhbick napisał(a):

    > Odpowiedziałeś
    > zarzutem czepialstwa.

    To chyba oczywiste. Zamiast udzielać rady Budzikowi tłumaczysz mnie
    dlaczego moja rada jest do kitu. Pozwól zdecydować wątkotwórcy, OK?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 77. Data: 2021-03-12 15:25:20
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    > To chyba oczywiste. Zamiast udzielać rady Budzikowi tłumaczysz mnie
    > dlaczego moja rada jest do kitu. Pozwól zdecydować wątkotwórcy, OK?

    Wątkotwórcy w oparciu o swoje doświadczenia z kilkudziesięcioma starymi
    pecetami, które miałem w rękach w minionym roku proponuję kupno czegoś,
    co ma czterordzeniowy procesor i raczej więcej niż 4GB RAM.

    Jeśli budżet jest bardzo mocno ograniczony, to już stary poleasingowiec
    na socket 775 zaopatrzony w czterordzeniowego C2Q lub Xeona da efekt "o
    kurcze, jak to żwawo działa" - i da się w nim wykorzystać dysk SSD,
    który zostanie przełożony z jego starego komputera.

  • 78. Data: 2021-03-12 18:25:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Możecie sobie z E. przejść na priv?

    -----

  • 79. Data: 2021-03-12 18:27:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To akurat nieprawda - Win 10 bardzo oszczędnie gospodaruje pamięcią.

    -----

  • 80. Data: 2021-03-12 20:14:35
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-12 18:27, ąćęłńóśźż wrote:
    > To akurat nieprawda - Win 10 bardzo oszczędnie gospodaruje pamięcią.

    ok, może zeżre jest na wyrost, ale 'nie będzie leżała odłogiem'

    na sprzęcie z win 10 i 16GB ramu użyte są cztery po odpaleniu systemu i
    włączeniu przeglądarki