  • Data: 2021-11-22 09:53:20
    Temat: Re: Wzmacnianie sygnału GSM
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 21 Nov 2021 12:01:39 +0000, ddddddddddddd wrote:
    > dotarły do mnie antenki:
    > ATK-20 - kierunkowa antena 16,5dBi
    > DW3A - antena dookólna 3dBi
    >
    > Anteny zainstalowane.

    Rozumiem, ze zrobiles "transmitter pasywny", czyli polaczyles anteny?

    >Telefony pracują w paśmie Band 20. odległość od
    > budynku do BTS ok. 650m, ale brak widoczności optycznej dla anteny,
    > mimo, że wystawiona metr powyżej dachu.
    > Poziom sygnału bez zmian nawet 2m od anteny (około -107 dBm, jakości
    > połączeń po podłączeniu anten przy takim sygnale nie testowałem),
    > znaczący wzrost gdy przyłożę telefon do samej anteny wewnętrznej
    > (-87dBm, telefon pokazuje 4/5kresek)
    > Jak myślicie - potrzebuję mocniejszą antenę wewnętrzną czy nie
    > kombinować i nielegalnie założyć wzmacniacz gsm? ;)

    A jak sie zachowuje telefon na dachu? Ma sygnal czy nie ma?
    Ta ATK-20 silnie kierunkowa, 650m bardzo blisko, wiec albo cos dobrze
    tlumi po drodze, albo ten pasywny link nie dziala.

    Czy taki nielegalny ten wzmacniacz bedzie, to nie wiem, wszak przy
    odbiorze wzmacniasz w domu, a przy nadawaniu ... moc ma moze
    przepisową, ale homologacji czy CE to pewnie nie ma.

    Jesli to problem tlumienia, to moze trzeba obrocic antene w inna
    strone - na inny BTS, czy jakies odbicie.

    Moze byc jeszcze problem pasma - teraz modne 2.1 i 2.6GHz,
    moze na 900MHz uslugi ograniczone.

    No i jeszcze mozna poszukac jak zrobic VoIP na GSM -
    VoWiFi, WiFi Calling itp
    https://eu.community.samsung.com/t5/pozosta%C5%82e-s
    martfony/poradnik-po%C5%82%C4%85czenia-w-g%C5%82uszy
    -czyli-vowifi-i-wifi-calling/td-p/1190773

    https://www.orange.pl/view/wificalling
    https://www.plus.pl/vowifi

    A tak swoja drogą - jak tu z bezpieczenstwem?
    Operator jakos autoryzuje konkretna apke, czy ona sobie wyciaga
    conieco z karty sim w telefonie?

    J.