-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <mcf4dm$unt$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <mcf4dm$unt$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją - parametr I2t w
bezpiecznikach PTC
Date: Mon, 23 Feb 2015 14:58:59 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 24
Message-ID: <54eb3223$0$2206$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.76.113
X-Trace: 1424699939 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2206 83.27.76.113:53017
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:678539
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "EM" napisał w wiadomości grup
>Chciałem zastosować bezpiecznik + diodę antyrównolegle, jako
>zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem akumulatora SLA. Odrzucam
>diodę szeregowo oraz użycie MOSFETa, jako diody. Akumulator musi być
>ładowany i rozładowywany w obwodzie.
W bateryjkach do laptopow, i do telefonow chyba tez, robi sie to dwoma
mosfetami (wraz z ich diodami).
Jeden sie rozlacza gdy napiecie na wyjsciu baterii spadnie ponizej
progu, co zabezpiecza i przed zwarciem, i przed zbytnim rozladowaniem.
Niekoniecznie zapezpiecza przed odwrotnym podlaczeniem odbiornika ...
ale wtedy dioda pomaga i ma szanse przetrwac..
No i u Ciebie ... trzeba by przemyslec co bedzie po odwrotnym
podlaczeniu, bo jajca moga byc.
>Nie za bardzo byłem w stanie obliczyć zachowanie, bo zarówno dla
>typowych bezpieczników PTC jak i diod transil (w kierunku
>przewodzenia) nie znam parametru I2t.
Uzyj wiekszego transila.
Albo wiekszej diody.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.02.15 18:05 Krzysztof Ol
- 24.02.15 08:39 EM
- 24.02.15 10:19 Piotr Gałka
- 24.02.15 10:33 Piotr Wyderski
- 24.02.15 17:39 EdiM
- 24.02.15 19:40 Krzysztof Ol
- 24.02.15 19:43 Piotr Gałka
- 27.02.15 10:52 EM
- 27.02.15 21:19 Krzysztof Ol
- 02.03.15 09:23 EM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mierniki poziomu glukozy (CGM, FGM)
- A Szwajcarzy kombinują tak: FinalSpark grows human neurons from stem cells and connects them to electrode arrays
- Kontrola nad prądem - sprawdź jak działa [apka - przyp. JMJ] eLicznik
- NETIA i hasło logowania
- Modulacja FM
- Najgorszy język programowania
- Kol. sukces po polsku: firma Szumisie sp. z o.o.
- Chińska Telefonia 6G - Chcą Nas Sterować Elektrycznie - Jak Kukiełki w Teatrze Lalek!!!
- RS-485 ale automatycznie dwukierunkowy
- Leżakujące SSD gubią po roku dane
- kolorowy e-paper
- Sterownik kotła CO praca PWM
- Jakie baterie A23 i LR44?
- OLED SSD1306 - degradacja?
- Który symulator AVR jest ,,prawilny"?
Najnowsze wątki
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor
- 2025-12-10 Rzeszów => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-10 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-12-10 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-12-10 Przekroczenie uprawnien
- 2025-12-10 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-12-10 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność