    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zachowanie w obrębie tzw. przystanku wiedeńskiego
    Date: Fri, 18 Oct 2019 14:54:28 +0200

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    net...
    >Czołem, czy ruch samochodów w obrębie tzw. przystanków wiedeńskich
    >(gdzie
    >pas między torowiskiem a przystankiem jest podniesioną "wysepką")
    >jest
    >uregulowany jakimiś konkretnymi przepisami?

    Raczej nie.

> [...]
    >przebudowano przystanki na wspomniane "wiedeńskie" i nawet jak nie ma
    >tramwaju, wszyscy (albo prawie wszyscy) jeżdżą po tych wyniesionych
    >wysepkach, zaczynając manewr ustawienia się do skrętu w lewo dopiero
    >za
    >linią świateł.
    >Żadne znaki pionowe ani poziome tego nie nakazują, a przynejmniej
    >tam,
    >gdzie miałem się okazję przyjrzeć (na co dzień mieszkam poza
    >miastem).
    >Wydzielony liniami jest tylko obszar przystanku.

    Przyjrzyj sie jeszcze raz - powinna byc wyrazna linia ciagla jeszcze
    przed wysepka, zeby po nocy wypadkow nie bylo jak ktos spadnie.
    No i w sumie powinno byc torowisko wylaczone z ruchu, bo jeszcze ktos
    wpadnie na pomysl zjechania na prawy pas ... no tak, ale jest wyrazna
    linia ciagla ...

    J.