    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakaz wyprzedzania ciężarówek na autostradach.
    Date: Fri, 19 May 2023 22:47:05 +0200

    Hello Adam,

    Thursday, May 18, 2023, 11:02:08 PM, you wrote:

    > Ale to nie tak, że mają w d...
    > Tirman musi z towarem dojechać o odpowiedniej godzinie, inaczej wylatuje z
    > kolejki na rozładunek i czasem musi czekać do następnego dnia.

    Pierdolenie kotka za pomocą młotka - wyprzedzanie z różnicą 0.0nic
    przez kilka czy kilkanaście km nie daje mierzalnego zysku. A lewy pas
    zakorkowany na kilometry.

    Jadę autostradą swoje 145-148 km/h na tempomacie, dojeżdżam do TIRa a
    ten sru! na lewy pas. A ja stoję na hamulcu. Te kilka sekund dłużej
    jazdy z prędkością niższą o 0.1 km/h ile dałoby mu straty? Ja jadąc za
    nim 60 km/h wolniej niż jechałem wcześniej tracę kilkaset razy więcej
    czasu. przy czekaniu 3 minuty aż jaśnie pan wyprzedzi, to dokładnie 3
    kilometry różnicy dla mnie. A takich [autocensered] trafiam na tych
    200 km kilkunastu jak jest dobrze, kilkudziesięciu, jak jest źle. Daje
    to różnicę w czasie przejazdu ponad godzinę. Na zaledwie 200 km.

    Wczoraj wracałem do domu A4. Dwa korki - pierwszy 2 km przed zjazdem
    na Kostomłoty, drugi kilkaset metrów dalej aż do zjazdu na Kąty
    Wrocławskie. Tam się stuknęły dwa autka i oczywiście KAŻDY
    przejeżdżający obok musiał się wlepiać w te dwa autka jadąc 5 km/h.
    Ponad godzina czasu zmarnowana zupełnie bez celu.
    Każda zwężka na drodze wymagająca zmiany pasa powoduje bezsensowne
    zwolnienie. Zwolnienie zmniejsza odstępy, uniemożliwiając sprawne
    tasowanie się na suwak. Samochody zaczynają hamować i już na kilkaset
    metrów przed zwężką ruch się zatrzymuje. A jak jeden staje, to z tyłu
    korek rośnie. Naprawdę tak trudno zmienić pas przy 60 km/h i trzeba
    zwalniać do 20 km/h i powodować korek? Nie szkoda cennych minut na
    sterczenie?

    Przedwczoraj jechałem w drugą stronę, przez A18. Kawałek za Krzyżową
    remont. Jest ok. 19:00, ruch znikomy, na drodze nie są prowadzone
    żadne prace. Droga pusta po horyzont, przede mną TIR na tempomacie 60
    km/h, za mną kilkadziesiąt samochodów z wkurwionymi kierowcami. Nagle
    przestał się śpieszyć i utrudnia życie innym. Jakoś na normalnej
    drodze potrafi jechać +8-9 km/h, bo wie, że przy takiej nadwyżce
    prędkości policjantom nawet się nie chce lizaka podnosić. Limitery też
    są ustawione zazwyczaj na 88-89 km/h.

    [...]

    --
    Best regards,