-
Data: 2016-08-16 11:58:59
Temat: Re: Zasilacze rozruchowe a elektronika pojazdu...
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.4395167544779188042@news.neostrada.pl
...
>
> - samochodowe zasilacze (prostowniki) rozruchowe nie sa stabilizowane,
> znalazłem opis jak ktoś mierzył na zaciskach takiego zasilacza jałowo i
> było napięcie 52V (!!), stwierdził że to jest prawidłowo, bo po
> podłączeniu do akumulatora w pojeździe napięcie spadło do 17V
Producenci takich zasilaczy pewnie zakładają, że nikt tego nie podłącza do
naładowanego akumulatora więc nie ma powodu robić stabilizację bo na pewno
nie przeładują akumulatora.
Potrzebowałem kiedyś zasilić coś na chwilę z żelowego akumulatora 12V.
Miałem taki, nie używany z 8 lat. Chciałem podładować. Podłączyłem pod
zasilacz laboratoryjny ustawiony na 14V/300mA i się zdziwiłem, że akumulator
pobiera tylko 2mA i panuje na nim 14V. Przestawiłem zasilacz na 20V - pobrał
3mA i było na nim 20V. Pobierany prąd stopniowo wzrastał. Po chyba
kilkunastu minutach zaczął pobierać te 300mA i było wtedy na nim coś rzędu
12V.
Nie wiem czy płynące stąd wnioski da się zastosować do akumulatora
kwasowego, ale jeśli tak to po podłączeniu zasilacza o wyższym napięciu i
dużej wydajności prądowej do dokładnie rozładowanego akumulatora napięcie
może być wyraźnie wyższe do 15V.
> Oczywiście można temat zamknąć zabezpieczając układ mocną zenerką i
> rezystorem - niech na nim wydzieli się nadwyżka mocy w takich sytuacjach.
> Ale w moim przypadku to tylko połowa sukcesu, układ ma mosfety mocy
> zasilające grzałki, tam już takie zabezpieczenie nie da się zastosować,
> stąd mosfety trzeba dobrać aby chwilową nadwyżka napięcia je nie ubiła...
>
Myślę, że OmniFETy powinny wytrzymać.
P.G.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.08.16 14:48 J.F.
- 16.08.16 15:21 Piotr Gałka
- 16.08.16 16:23 J.F.
- 16.08.16 16:54 Piotr Gałka
- 16.08.16 17:05 Tomasz Wójtowicz
- 16.08.16 18:47 Piotr Gałka
- 16.08.16 19:14 Tomasz Gorbaczuk
- 16.08.16 19:39 HF5BS
- 16.08.16 19:59 J.F.
- 16.08.16 21:05 HF5BS
- 16.08.16 22:07 J.F.
- 17.08.16 09:33 Piotr Gałka
- 17.08.16 09:49 Piotr Gałka
- 17.08.16 10:19 Marek
- 17.08.16 10:29 Piotr Gałka
Najnowsze wątki z tej grupy
- Klip testowy, jak sie to używa
- Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
Najnowsze wątki
- 2025-11-09 Więcej miejsca na buspasach :-)
- 2025-11-08 kable zawieraja skrobie?
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-11-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-07 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei