    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 5 Jan 2022 08:52:27 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zwiększenie tarcia
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 5 January 2022 at 22:39:04 UTC+9, J.F. wrote:
> [...]
    ..
    ..

    > Masz na mysli resztki piasku formierskiego, wiory czy pył po
    > szlifowaniu, co sie przykleja/wbija w rolki?
    > A w gumowy pasek sie nie wbija ?

    Ten pasek pracował ileś tam lat bez zarzutu, po pierwsze że miał naniesioną słoninę,
    jakieś 10 mm miękkiego silikonu czy czegoś podobnego, czyli nacisk nawet od lokalnego
    syfku rozkładał się na dużej powierzchni, więc nic się nie wbijało. Po drugie technik
    przemywał go raz w miesiącu alkoholem, żeby zmyć ewentualne zabrudzenia, zanim
    zdyfundują pod powierzchnię i zaczną robić bałagan.

    > P.S. troche poliuretanow w domu po ~10 latach zaczelo efektownie
    > pekac. Jakies strasznie kruche sie zrobily.
    > Ale moze te przemyslowe lepsze ...

    Znaczy to nie były poliuretany, tylko pcw z dziadowskim plastyfikatorem.