  • Data: 2007-09-20 15:45:52
    Temat: Re: adresy PI </24
    Od: "piotr::kapczuk" <p...@d...hoop.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    In news:fcu155$1qs$1@portraits.wsisiz.edu.pl,
    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> typed:

    > ASa to dostajesz od RIPE, TP jako LIR może conajwyżej pośredniczyć w
    > załatwieniu ASa.

    To jest jasne 'i' tam było jako przecinek.

    > Jeżeli PA będziesz rozgłaszał pod _własnym_ ASem, to
    > niby jak ta agregacja miałaby wyglądać? Inna sprawa, że takie /27 może
    > zostać odfiltrowane - patrz wcześniejsze posty. Sugerowałbym
    > rozgłaszenie conajmniej /24

    Czyli nadzieja, że rozwiejesz moje obawy padła :/
    Duży zagraniczny operator może wyciąć /27 i obojętnie czy PA, czy PI.
    Wtedy ruch do mnie leci łączem zagranicznym TPsy. Po Polsce dopiero
    normalnie, ale i tak jest za późno bo dostanę pakiet tepsianym linkiem.

    > Niektórzy ,to nawet agregują do /0 :]

    Wywal to całe BGP i też Cię będzie stać na taki luksus jak 'niektórych'
    ;)

    Reasumując aby było dobrze nie trzeba się przejmować tylko zacząć pisać
    wniosek o /24. Jak to umotywować ? Naściemniać, że będzie tyle
    podsieci/hostów ? Bo chyba wyjaśnienia w/w problemu w RIPE zajmie wieki
    i będzie się mijało z celem.

    Piotrek Kapczuk