    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
    Date: Mon, 4 Sep 2023 16:40:52 +0200
    <b...@g...com>

    On Mon, 4 Sep 2023 06:09:52 -0700 (PDT), a a wrote:

    > ---Inne przypadki - żelowe w UPS. Przestały podtrzymywać serwer.
    > Kilkanascie W jeszcze daje, komputera juz nie uciągnie.
    >

    > Połowa UPS-ów jest wadliwie zaprojektowana i przegrzewa akumulatory
    > czego efektem są wysuszone, padnięte żelówki bez kwasu.

    Byc moze, ale czy te aku nie powinny byc odporne na lekkie
    przegrzanie? UPS (offline) normalnie to lekko ciepły.

    No i kwas nie odparuje, woda może.

    > One trzymają napięcie, ale nie dają prądu i miliony żelówek wymienia się w
    wadliwych UPS-ach co 3 lata i na hasiok,

    Ale mnie interesuje ten efekt, ze 5A to one jeszcze dostarczają,
    próbuje 10A ... pstryk, juz nie daja 5A, ani 1A, ani nawet 0.1A.

    > bo się nie nadają do regeneracji, a nikt nie będzie otwierał i wlewał soku z
    cytryny, jak opisano w internecie

    Cytryny?

    Moglbym sprobowac otworzyc i dolac wody ... ale przeciez nie z taki,
    który ma juz tylko 1mA.

    J.