  • 61. Data: 2023-08-31 19:34:20
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    >
    >> Monitorowałbym aku :-)
    >
    > Ale które? W nowym samochodzie?

    W każdym :-)

    Się śmieję, bo kiedyś dyskutowaliśmy na "samochodach" o tym, jak to aku
    po kilku tygodniach zastawałem rozładowany, więc zrobiłem moduł
    raportujący na ESP8266, to jeszcze szybciej się kończył. No ale nie
    pracowałem nad tym by energię oszczędzać tylko by raportować stan aku co
    nadal uważam za sensowniejsze od szukania 20mA. A w ogóle to chodziło o
    medium transmisyjne do tego.

  • 62. Data: 2023-09-01 03:54:05
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, August 31, 2023 at 9:27:17 a.m. UTC-5, io wrote:

    > Ale to internetu a nie normalnej gadki.

    Nope
    https://en.wikipedia.org/wiki/2G
    sporo krajow/telekomow juz 2g wycielo albo zaraz wytnie.

  • 63. Data: 2023-09-01 17:56:17
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 01.09.2023 o 03:54, ptoki (ptoki) pisze:

    > Nope
    > https://en.wikipedia.org/wiki/2G
    > sporo krajow/telekomow juz 2g wycielo albo zaraz wytnie.

    Kiedy to właśnie potwierdza, że nie wyłączają 2G. Jak dalej poszukasz to
    wyjdzie, że wyłączają głównie 3G. A rozmawiać dalej sobie można.

  • 64. Data: 2023-09-01 21:45:19
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Friday, September 1, 2023 at 10:56:22 a.m. UTC-5, io wrote:

    > Kiedy to właśnie potwierdza, że nie wyłączają 2G. Jak dalej poszukasz to
    > wyjdzie, że wyłączają głównie 3G. A rozmawiać dalej sobie można.

    Wczytaj sie, wylaczaja albo inaczej: niektorzy operatorzy nigdy nie mieli 2G wlaczone
    jak sa nowi.
    Kanada juz prawie nie ma pokrycia w 2G. Znaczy sie to pokrycie ktore kiedys wogole
    bylo bo zasiegi czasem slabe w ogolnosci.
    Podobnie USA, szwajcaria, nowa zelandia, holandia (co najmniej niektorzy dostawcy).

  • 65. Data: 2023-09-01 22:03:14
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 01.09.2023 o 21:45, ptoki (ptoki) pisze:

> [...]
    bylo bo zasiegi czasem slabe w ogolnosci.
    > Podobnie USA, szwajcaria, nowa zelandia, holandia (co najmniej niektorzy dostawcy).

    Np na Księżycu nigdy nie było pokrycia. Tymczasem w Polsce ...

  • 66. Data: 2023-09-04 13:07:23
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > A jakie to ma znaczenie w praktyce?

    Takie, że jak długo nie jeździsz samochodem, to akumulator się rozładowuje
    i zasiarczania (nie lubię określenia "zasiarczenie", bo jest niepoprawne;
    poprawne jest "zasiarczanienie"). Taki akumulator odłączony spokojnie rok
    może stać albo dłużej, bo nic go nie rozładowuje.

    W końcowym etapie życia akumulatora w poprzednim samochodzie już po
    tygodniu padał trupem i nie mógł odpalić. A miał ze 3 lata, tylko był
    mało jeżdżony.

    Efekt jest taki, że albo jeździsz, albo musisz kombinować, odłączać, itd.
    Szczególnie jak masz kilka pojazdów i jeździsz głównie jednym.

    --
    Mis, zajączek, wilk i lis grają w karty. Lis oszukuje. Po pewnym czasie
    niedźwiedź wstaje i mówi :

  • 67. Data: 2023-09-04 13:08:35
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > pracowałem nad tym by energię oszczędzać tylko by raportować stan aku co
    > nadal uważam za sensowniejsze od szukania 20mA.

    Czemu uważasz monitorowanie rozładowywanego akumulatora za sensowniejsze
    od zapobiegnięcia rozładowywaniu?

    --
    Na egzaminie z logiki profesor slucha studenta i slucha.W koncu, po
    jakiejs chwili kladzie się na podlodze.

  • 68. Data: 2023-09-04 13:32:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > W końcowym etapie życia akumulatora w poprzednim samochodzie już po
    > tygodniu padał trupem i nie mógł odpalić. A miał ze 3 lata, tylko był
    > mało jeżdżony.

    Tak samo było w moich poprzednich akumulatorach. Ten przedostatni
    wymieniłem od razu przy pierwszym objawie niedomagania, bo wiedziałem,
    że mam na to mniej więcej tydzień. Kilka dni temu wymieniałem znowu.
    Tym razem było tak, że nie dało się zaobserwować żadnych objawów
    starości. Przyjechałem do pracy, wjechałem do garażu, wyłączyłem
    silnik. Pół minuty póżniej chciałem jeszcze podjechać 20 cm do ściany
    -- przekręcam kluczyk, a ten zrobił pół obrotu i zdechł. Miał 4-5 lat,
    jeżdżony codziennie.

    > Efekt jest taki, że albo jeździsz, albo musisz kombinować, odłączać,
    > itd. Szczególnie jak masz kilka pojazdów i jeździsz głównie jednym.

    Jak widać, to może być już nieaktualne.

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2023-09-04 14:17:25
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 4 September 2023 at 13:32:07 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > silnik. Pół minuty póżniej chciałem jeszcze podjechać 20 cm do ściany
    > -- przekręcam kluczyk, a ten zrobił pół obrotu i zdechł. Miał 4-5 lat,

    W Hameryce probl;em z aku samochodowymi rozwiązano następująco.,
    \

    Wszyscy kupują najtanszy akumulator, bo i tak one pochodzą od jednego producenta,
    niezależnie od naklejek.

    Przed upływem 3-letniej gwaranc ji, kierowcy przynoszą akumulator do reklamacji i
    dostają nowy za frico i tak co 3 lata wymiana na nowy
    i problem został rozwiązany, bo sprzedawca niczego nie sprawdza
    i dostaje sztukę i wydaje sztukę, tyle , że nowy.

  • 70. Data: 2023-09-04 14:30:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > poprawne jest "zasiarczanienie"). Taki akumulator odłączony spokojnie rok
    > może stać albo dłużej, bo nic go nie rozładowuje.

    A nie wiem czy aż tyle, jakieś samorozładowanie jednak jest.

    > W końcowym etapie życia akumulatora w poprzednim samochodzie już po
    > tygodniu padał trupem i nie mógł odpalić. A miał ze 3 lata, tylko był
    > mało jeżdżony.

    Czyli ze 3 lata działał. Do tego ... jak się chce mało jeździć to się
    dobiera aku by był mniej wrażliwy na głębokie rozładowanie.

    > Efekt jest taki, że albo jeździsz, albo musisz kombinować, odłączać, itd.
    > Szczególnie jak masz kilka pojazdów i jeździsz głównie jednym.

    No dobra, ja to dobrze rozumiem bo właśnie z tej okazji chciałem
    monitorować, ale to jest mój czy twój problem a nie przeciętnego
    użytkownika.