  • Data: 2011-01-15 13:36:14
    Temat: Re: aster - cos sie dzieje?
    Od: Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 15 Jan 2011 13:40:11 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Przy 120 Aster daje kanał zwrotny 4 albo 6. UPC 10. W testowanym łączu
    > sąsiada który sobie coś takiego fundnął w Asterze nawet do ich FTP-a
    > dało się osiągnąć realnie jakieś 45 a z wysyłaniem około 2Mb.
    > Konfigurowałem mu po prośbie WiFi i przy okazji zerknąłem z ciekawości
    > jak to działa. Na papierze wygląda niby ładnie ale w realu już nie za
    > bardzo. A prędkości masz do 120 i do 6 a nie 120 i 6 więc możesz tylko
    > sie podenerwować że podpisałeś taką umowę.

    Ja akurat mam 50/5 w UPC i nie narzekam. Faktycznie, przy 10/1 łatwiej było
    zaliczyć sufit, ale przy 50 też się to udaje. Czasem trzeba trochę
    pokombinować, ale protokołem HTTP da się sufit zaliczyć. W górę natomiast
    wszystko zależy od klienta. Taki Total Commander faktycznie, dochodzi w
    porywach do 2mbps, ale jak już używam rightload (uploaduje w jednym wątku,
    wybrałem go dlatego że się fajnie integruje z shellem), to osiągnięcie
    pełnej przepustowości w górę nie jest problemem. Oczywiście wszystko zależy
    od wielu czynników, czego jestem świadom, ale UPC jak działa to działa
    dobrze. Może sąsiad akurat nie jest regułą w Aster tylko niechlubnym
    wyjątkiem? A może router ma badziewny? Bo ja po upgrade do 50Mb musiałem
    wymienić router, bo poprzedni w okolicy ~30Mb mówił "dośc".

    Zresztą, jestem ciekaw jak się odbije na tych operatorach przejęcie Astera.
    Ciekawe czy Aster straci stałe IP, czy UPC je zyska. Chociaż, tak naprawdę,
    dynamiczny adres IP w UPC jak do tej pory zmienia mi się wraz ze zmianą
    routera (czyli maca).
    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z