  • Data: 2020-08-06 18:53:20
    Temat: Re: bierna pojemnosciowa
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hello Piotr,
    >
    > Thursday, August 6, 2020, 3:29:56 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale jak może liczyć inaczej? Skąd w ogóle taki pomysł? Czyżbyś sypial
    > z akuminiowej czapeczce?
    Nie oceniaj wszystkich po tym co sam robisz.
    Była taka sprawa z ubezpieczeniami na życie PZU. Ludzie dostawali
    zawałów, szli do PZU po pieniądze a tu odmowa, chociaż ubezpieczenie
    obejmowało zawał. Dopiero po fakcie doczytali że w umowie PZU włożyło
    definicję zawału której żaden lekarz nigdy na oczy nie widział (no może
    ten który konsultował tą złodziejską umowę). W końcu sąd to odkręcił,
    ale kto zwróci koszty, nerwy i upokorzenie.
    Więc jak widać umowa może być dowolna, a w sadzie też różnie bywa.
    Zna ktoś prawną definicję mocy biernej i sposobu jej liczenia?

    > Ale co ma korygować? Była generowana moc bierna - trzeba za nią
    > płacić. Albo iść do sądu i dowieść, że moc bierna była generowana na
    > podstawie narzuconych przez operatora warunków i nie możesz być karany
    > za przestrzeganie obowiązujących przepisów.
    Tylko że we wszystkich wzorach i definicjach jest podawana moc czynna
    pobierana, poniżej przykład jak to wygląda w praktyce
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15
    871651#15871651

    Energia czynna pobrana niecała 1 MWh, produkcja niecałe 4 MWh
    Energia bierna w sumie jakieś 0,55 MWh
    Wychodzi coś około 11% (tg 0,1) czyli dużo poniżej tg 0,4 co jest
    uważane za przekroczenie dopuszczalnego poziomu. Chyba że moc bierną z
    produkcji połączy się z mocą bierną pobieraną i porówna do mocy czynnej
    pobieranej - wtedy jest ponad 50% (tg 0,5). Pytanie kto i jak to liczył
    i co sobie przyjął, bo w przepisach są tylko jakieś ogólniki.
    Piotrek