  • Data: 2017-03-25 01:26:42
    Temat: Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 25 marca 2017 00:41:43 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Zajadły humanista i skutki czytania Mickiewicza ;)
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Latarnik_(nowela)#Stre
    szczenie

    On nie był zajadłym humanistą, tylko po prostu człowiekiem. Zajadłym humanistą może
    trochę był ten który mu wysłał tego Mickiewicza. Ale zajadły humanizm to coś innego.
    To zjawisko wbijania swoich wartości siłą i to od razu wszystkim, w całym kraju. To
    uczenie religii (jednej), a nie religioznawstwa. To uczenie co jest dobre a co jest
    złe, zamiast uczenia jak samodzielnie rozpoznać zło od dobra. To tłumaczenie świata
    którego już nie ma, zamiast tego w którym dzisiaj żyjemy. Skutki widzisz tutaj: jakiś
    dureń nie jest w stanie sformułować żadnej tezy, tylko wymądrza się że wszycy wokół
    niego są gupi. A tak na prawdę chciał tylko zareklamować swój interes. I nigdy nie
    zrozumie że właśnie zrobił krzywdę temu interesowi.

    Popatrzyłem właśnie na swoją skromną półkę z książkami. Chwalba, Moczulski,
    Szabłowski, Tryczyk, Lem, Mrożek. Siłą rzeczy mało, bo to tylko to co przywiozłem w
    plecaku. Ale powinno wystarczyć do zaczadzenia, takiego samego jakiego doznał ten
    latarnik. A jakoś nie zaczadza. Znaczy zajadła indoktrynacja Farona Bolesława na mnie
    jakoś nie zadziałała. Idę codziennie rano na swoją latarnię i ją włączam. Uczę się
    Hangula, jeszcze trochę i zdradzę Mickiewicza na rzecz Kim Siseupa. Zobaczymy, może
    zaczadzi. Jak narazie się zaczadzam rysunkami Lee Mekyong. Kompletnie antypolskie.
    Ona umie używać różowego koloru. Bo w Polsce jakiś zajadły esteta (z wrażliwością
    ukształtowaną przez jakiegoś zajadłego humanistę w szkole) maluje całe 10piętrowe
    bloki na różowo. A pani Lee- tylko płatki na drzewach. Idę tłuc łbem w mur, bo nie
    mogę tego znieść.