-
X-Received: by 10.49.48.71 with SMTP id j7mr669763qen.25.1363369292162; Fri, 15 Mar
2013 10:41:32 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.48.71 with SMTP id j7mr669763qen.25.1363369292162; Fri, 15 Mar
2013 10:41:32 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!dd2no1441737q
ab.0!news-out.google.com!k8ni188qas.0!nntp.google.com!dd2no1441718qab.0!postnew
s.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 15 Mar 2013 10:41:31 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5...@g...com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=178.36.252.126;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 178.36.252.126
References: <khug9d$s62$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<khva4l$3hg$1@node2.news.atman.pl> <khvedd$vev$1@node1.news.atman.pl>
<5...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
From: k...@g...com
Injection-Date: Fri, 15 Mar 2013 17:41:32 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2486406
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 15 marca 2013 17:28:16 UTC+1 użytkownik Adam Adamaszek napisał:
> W dniu piątek, 15 marca 2013 16:22:51 UTC+1 użytkownik szufela napisał:
>
> > >> postój na zimnym silniku powyżej półtorej minuty jest szkodliwy i należy
pojazd
>
> > >> unieruchomić.
>
> > > dla kogo/czego jest szkodliwy?
>
> >
>
> > Moim zdaniem oprocz eko rowniez dla silnika. Chodzi o to, zeby stosunkowo
szybciej
>
> > rozgrzac olej na troche wyzszych obrotach.
>
> > W dodatku smarowanie bedzie lepsze bo masz wyzsze cisnienie.
>
>
>
> Nie zgadzam się. W skrócie, po chłopsku tłumacząc, im większe obciążenie silnika
>
> przy niedoborach smarowania, tym szybsze zużycie.
>
>
>
> Silnik nie jest smarowany ciśnieniem, a przepływem oleju (inaczej mówiąc,
objętością przepływającego oleju w czasie). To działa tak:
>
> 1/ Zimny olej jest cholernie lepki, więc
>
> 2/ przy tym samym przepływie (wynikającym z obrotów pompy) na zimnym oleju
>
> będzie wyższe ciśnienie (bo opory przepływu większe),
>
> 3/ zwykle system smarowania zaprojektowany jest tak, by _w temperaturze pracy_
>
> uzyskać maksymalny przepływ oleju przy maksymalnych obrotach silnika,
>
> 4/ czyli jeśli zwiększysz lepkość (zimny olej), wzrośnie ciśnienie przy tym
>
> samym przepływie
>
> 4/ w każdym silniku (zwykle na pompie oleju) jest zawór przelowowy, który
>
> otwiera się przy pewnym granicznym ciśnieniu,
>
> 5/ na zimnym oleju zawór otworzy się wcześniej (przed odcinką).
>
>
>
> Czyli, jeśli w przykładowym silniku benzynowym z odcinką na 6500rpm na gorącym
oleju zawór otworzyłby się przy 9krpm (bo ciśnienie rośnie wraz z obrotami), to
>
> na zimnym otworzy się przy 4krpm, w związku z czym kręcąc zimny silnik powyżej
>
> tej wartości, możesz go łatwiej zatrzeć (tym łatwiej, im wyższe ciśnienie w
>
> komorze spalania w relacji do ilości przepływającego oleju).
>
>
>
> Ergo, lepiej rozgrzać na wolnych obrotach, niż wysokich pod obciążeniem.
>
> Znowu na wolnych obrotach obciążenie panewek jest praktycznie zerowe (nie działają
siły zwrotne z układu napędowego, bo sprzęgło jest rozpięte).
>
>
>
> Dlatego też nie powinno się wysoko kręcić zimnego silnika.
>
>
>
> pozdr
>
> AA
Zawór przelewowy na pompie oleju otwiera się przy prędkości niewiele wyższej niż ta
przy której gaśnie lampka oleju. Oczywiście w pełnosprawnych silnikach.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.03.13 18:49 Bydlę
- 15.03.13 19:44 PiteR
- 15.03.13 20:03 szufela
- 15.03.13 21:00 Artur Maśląg
- 15.03.13 22:21 MadMan
- 16.03.13 10:04 T.
- 16.03.13 11:00 Myjk
- 16.03.13 13:38 Michoo
- 16.03.13 13:48 h.w.d.p.
- 16.03.13 13:49 h.w.d.p.
- 16.03.13 14:14 Michoo
- 16.03.13 14:25 h.w.d.p.
- 16.03.13 15:37 Bydlę
- 16.03.13 15:38 Bydlę
- 16.03.13 23:05 nazgul
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=