-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISM
ATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
il
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <X...@l...net>
<moeip3$atm$1@news.vectranet.pl> <mogqnj$dru$1@node2.news.atman.pl>
<mov8or$b1d$1@news.vectranet.pl>
<55b32f1b$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<55b64e15$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<55b65d8a$0$27523$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
Subject: Re: kids react to walkmans
Date: Mon, 27 Jul 2015 19:26:37 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 73
Message-ID: <55b669e8$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.148.245
X-Trace: 1438018024 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8379 83.30.148.245:56465
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3875
X-Received-Body-CRC: 1506461538
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:684009
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
l...
Pan J.F. napisał:
>>> Ile rzeczy ... nie zadales sobie trudu, zeby sie dowiedziec jak
>>> dzialaly ?
>>> Patefon, maszyna do szycia, overlock, zegar z wahadlem, samowar,
>>> kolowrotek ?
>>> Diaskop (rzutnik przezroczy), projektor/kamera filmowa, repasacja
>>> ponczoch, itp ...
>>
>> Przecież wyjaśnienie działania większości z wymienionych rzeczy
>> było kiedyś w programie szkoły podstawowej. W ostatniej klasie
>
> Eee - chyba nie. Ja nie pamietam. A kolega moze mlodszy, to jeszcze
> mniej pamieta.
>Jak są ustawione lustra i soczewki w episkopacie, to nawet w szkole
>dla milicjantów mówili. Nie trzeba było być prymasem, by wiedzieć.
>Ta anegdotna nie wzięła się znikąd -- naprawdę uczyli. O kamerze
>i projektorze filmowym też.
Diaskop istotnie byl. No i mozna bylo w dzialaniu zobaczyc.
Cos tam o zasadzie patefonu moglo tez moglo byc.
Kamera ... hm, moze i byla, bez szczegolow.
>>> było między innymi o tym, jak wzmacnia trioda i jak działa radio
>>> -- ta wiedza obowiązywała wszystkich.
>> Ale to byla w miare wspolczesna technika i nie trzeba bylo siegac
>> do wyjasniania rzeczy nieznanych ...
>Uczyli tego na fizyce, nie na zajęciach technicznych. Lampy były
>wtedy
>współcześnie używane, ale przecież bez nauczyciela człowiek nie miał
>szans zrozumieć ich działania, choćby nie wiem jak długo gapił się
>w otwartą skrzynkę radia.
Ale te radia dookola byly, to o nich uczono.
A o ilu wynalazkach zapomnianych przez lata nie uczono ?
>To nie maszyna do szycia albo zegar, gdzie
>można samemu prześledzić mechanizm. Owszem, okoliczność to
>sprzyjająca
Jeszcze trzeba miec gdzie. Kolowrotka w dzialaniu nie widzialem :-)
>dydaktyce, że tak wtedy wyglądała elektronika. Ale że się w technice
>dziś mało wykorzystuje elektrony latające w próżni, to nie powód, by
>o tym milczeć w szkole. Nie widzę przeciwwskazań, by dzisiaj w szkole
>nie wyjaśniać działania triody (a jak się młody będzie stawiał, że
Hm ... troche szkoda czasu ... choc jako wstep do mosfetow moze sie
przydac ...
>starocie -- to na przyszłą środę referat z działania wzmacniaczy
>tranzystorowych klas A, B,C i D, a jeśli będzie zbyt mało precyzyjny,
>to pała).
A mlody napisze "ja sie tu ucze na inzyniera, a nie kustosza. Mamy E,
G, H".
A potem jeszcze rodzic przyjdzie i poprze i kaze na srode uzasadnic te
pale, bo inaczej skarga do kuratorium albo ministra :-)
J.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.07.15 19:31 J.F.
- 27.07.15 19:47 ACMM-033
- 27.07.15 19:53 J.F.
- 27.07.15 20:13 J.F.
- 27.07.15 20:15 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 20:20 ACMM-033
- 27.07.15 20:28 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 20:40 ACMM-033
- 27.07.15 20:46 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 20:55 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 20:56 J.F.
- 27.07.15 20:57 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 21:27 ACMM-033
- 27.07.15 21:31 ACMM-033
- 27.07.15 21:33 ACMM-033
Najnowsze wątki z tej grupy
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Wkrętarki, wiertarki...
- Zasilacz impulsowy 12V 10A, coś godnego uwagi jako zamiennik akumulatora wkrętarki
- Mouser - koszt wysyłki
- [OT] Jak wycinac ksztalt w piance lub styropianie?
Najnowsze wątki
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-18 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-07-18 Spalinowa trauma
- 2025-07-18 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-07-18 Białystok => Programista Kotlin <=
- 2025-07-18 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-18 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-18 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-18 Lublin => Delphi Programmer <=