-
Data: 2013-01-11 14:52:56
Temat: Re: kolejne pomysły chorych ludzi
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 11 Jan 2013, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2013-01-11 11:51, J.F pisze:
>> Dlaczego nic ? Mozna pojechac 145, a nawet 159 i sie narazac tylko na
>> niewielki mandat.
>
> W miejscach, gdzie i kiedy warunki nie są ku temu odpowiednie?
Po czym poznajesz "odpowiedniość" warunków?
>> Znaczy sie powinni podjac dzialanie populistyczne i obnizyc do 110 ?
>
> W jakim celu? Kto chce administracyjnego obniżenia do 110 na
> autostradach?
To ustal kryterium służące ocenie tego limitu.
Jak to ma być czyjeś widzimisię, to też napisz :|
>> Sa jeszcze znaki. I przeciez nie ma obowiazku jechac tyle co na znaku+9.
>> Mozna wolniej.
>
> Jak pisałem - można znakami w stosownym miejscach podwyższyć, a nie
> wszędzie.
Nie widzisz podstawowego problemu.
Myślenia, że to prędkość maksymalna powinna stanowić ogranicznik
prędkości dla kierowcy, a nie pewien rozsądek ze strony kierowcy.
Tak, jest możliwe, że tego rozsądku kierowcy nie staje - i miarą
tego braku są wypadki.
Tak czy nie?
Jeśli tak, to już napisałeś: nie ma danych.
Czyli teza że to był błąd została wyczytana z sufitu.
>> I niech tak zostanie. Ale w tym celu trzeba jeszcze podniesc :-)
>
> Nie, wręcz bym wrócił do normalności i obniżył do 130km/h i tam
> gdzie można podwyższył znakami.
Problem w tym, że *przekonanie* co do miejsc (i w ogóle konkretnych
przyczyn wypadkowości w danym miejscu) nie zawsze ma racjonalne
podłoże.
Ba, jest możliwy właśnie "przypadek 90/30", również przy prędkości
dopuszczalnej 130kmph, mianowicie wypadek z przyczyną "przekroczenie
prędkości dopuszczalnej", ale z bardzo istotnym pytaniem: czy
ten przekraczający jechał 150 czy może 210.
Dlatego brak istotnych danych stanowi poważny problem :(
Tak, wszystko ma swoją cenę.
Podniesienie prędkości pojazdu ze 130 do 150 kmph też, pytanie, jaka
jest *rzeczywista* (mierzona w skali przyrostu zabitych, rannych i strat
materialnych) skala tej ceny.
I - raz jeszcze - nie jest wcale oczywiste, jak krytykowana przez
Ciebie zmiana wpłynęła na *rzeczywistą* prędkość maksymalną pojazdów.
Skoro fakt powszechnego łamania ograniczenia nie jest dla większości
obecnych niczym dziwnym, to może GŁÓWNIE spowodowała ona (ta zmiana)
zmniejszenie liczby popełniających wykroczenie, niespecjalnie
wpływając na maksymalną? (czy też średniokwadratową, albo odpowiednik
mediany ale dla np. 10% najszybszych lub inną wartość dobrze oddającą
"istotną część szybciej jadących").
>> No to u nas kompromisowo ustalilismy sobie troche wiecej niz w wielu
>> krajach europejskich.
>> Nie wolno ?
>
> Wolno i wygląda to delikatnie powiedziawszy niezbyt mądrze.
A miarą tej mądrości jest...?
Bo ja bym chciał wiedzieć jak wpłynęła ona na dwie wartości:
- liczbę i kategorie ofiar i strat
- łatwość włączania się do ruchu
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.13 15:05 BaX
- 11.01.13 15:58 J.F
- 11.01.13 16:13 J.F
- 11.01.13 16:43 Tomasz Pyra
- 11.01.13 18:04 Artur Maśląg
- 11.01.13 18:06 Artur Maśląg
- 11.01.13 18:35 Artur Maśląg
- 11.01.13 18:41 Artur Maśląg
- 11.01.13 19:10 Artur Maśląg
- 11.01.13 19:32 masti
- 11.01.13 19:49 Tomasz Pyra
- 11.01.13 20:08 Artur Maśląg
- 11.01.13 21:18 Tomasz Pyra
- 11.01.13 21:47 Artur Maśląg
- 11.01.13 22:44 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=