  • 281. Data: 2011-05-25 14:24:41
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    news:4ddcf1ca$1$2496$65785112@news.neostrada.pl...
    > Może się tak zdarzyć, gdy zdoła wykonać skręt na swoim pasie.
    > Ale tu tak nie było, bo nie dostał w lewy bok, tylko w tył.

    Co za bzdura. Czyli jakby sie zlozyl na swoim pasie, to nie musialby patrzec
    lusterko, a jak nie da rady sie zlozyc, to musi?

    --
    Axel

  • 282. Data: 2011-05-25 14:24:42
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    masti wrote:
    > Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 13:12:22 +0200 osobnik zwany Sebastian
    > Kaliszewski wystukał:

    > bo gdyby raczyła to nie skręciłaby i nie byłoby bum.

    Nie bądź śmieszny. Równie dobrze mógł być schowany za jadącymi za nią
    samochodami. Manewr skrętu nieco trwał, już go prawie zakończyła. Zatem było ok.
    3-4s od momentu rozpoczęcia maneweru do uderzenia. Spojrzeć musiała ok 1s
    wcześniej (bo zanim ruszyła musiała widzieć w co jedzie). Czyli 4-5s.
    Motocyklista w chwili uderzenia jechał ok 20m/s, czyli nawet jeśli nie hamował
    to był 80-100m z tyłu. Po drodze były jeszcze 2 inne pojazdy.

    pzdr

    \SK

  • 283. Data: 2011-05-25 14:26:31
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    > Ale jaką?
    > Że skrzyżowanie to nie jezdnia?
    > Nie widzę związku.
    > Obstawiam że wpiąłeś się w zlym miejscu i chodziło Ci o coś innego.

    Obstawiam, ze zrozumiales, tylko nie potrafisz nic madrego odpowiedziec

    --
    Axel

  • 284. Data: 2011-05-25 14:28:00
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Cavallino wrote:

    > Wskazywały.
    > Wyprzedzający motocykl to klasyczna sytuacja wskazująca, że będzie
    > wyprzedzał mimo zakazu.

    Że co? W chwli gdy rozpoczynała manwer on wcale nie wyprzedzał. Był 80-100m za
    nią (i za innymi pojazdami)

    > Z rezultatu.
    > Gdyby spojrzał, to by nie skręcił.

    Gdy spoglądała 4-5s przed uderzeniem (1s przed manwerem) to motocykl był daleko
    i zapewne na swoim pasie i nikogo nie wyprzedzał.

    > Był podany.

    Nie. Był podany zupełnie nie związany z sytuacją.

    > A to że nie przyjmujesz faktu do wiadomości, ani mnie ziębi ani grzeje.

    To ty nie przyjmujesz do wiadomości faktu, że podałeś zupełnie niezwiązany z
    sytuacją przepis.

    pzdr

    \SK

  • 285. Data: 2011-05-25 14:28:37
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-25 14:02, Filip KK pisze:

    > Wątpię abyś znalazł w internecie interpretacje przepisów. Ja to dostałem
    > od matki z sądu, bo miała bardzo dużo takich spraw dotyczących
    > wyprzedzania na skrzyżowaniu skręcającego.

    To przeczytaj sobie wyrok SN :

    wyrok
    z dnia 2006.03.08
    Sąd Najwyższy
    IV KK 416/05
    Na kierowcy zamierzającym wykonać manewr zmiany kierunku jazdy w lewo
    ciąży bowiem nie tylko obowiązek zawczasu i wyraźnego zasygnalizowania
    tego manewru oraz baczenia, aby nie spowodował on zajechania drogi
    pojazdowi jadącemu z kierunku przeciwnego, ale także w zależności od
    okoliczności, wynikający z zasady szczególnej ostrożności (art. 22 ust.
    1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, tekst jedn.
    Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.), obowiązek upewnienia się,
    przez spojrzenie w lusterko wsteczne lub boczne, czy znajdujący się za
    nim pojazd nie uniemożliwia bezpiecznego wykonania tego manewru.
    LEX nr 189598
    189598
    Dz.U.05.108.908: art. 22
    Dz.U.97.88.553: art. 177
    Dz.U.71.12.114: art. 86
    Przewodniczący: Sędzia SN Wiesław Kozielewicz (spr.).
    Sędziowie SN: Jerzy Grubba, Waldemar Płóciennik.
    Prokurator Prokuratury Krajowej: Józefa P.

    Tak wiec tyle w tym temacie. Nie masz racji i koniec.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 286. Data: 2011-05-25 14:30:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 May 2011 13:39:29 +0200, Cavallino

    > Cieszę się że się rozumiemy.
    > A głupkowate analizy wyrwanych z kontekstu słów możesz sobie darować.

    Do moment,u w którym piszemy na polskiej grupie i posługujemy się językiem
    polskim, to będę analizować twoje wypowiedzi na podstawie słownika języka
    polskiego. To, że ty nie znasz znaczenia słów których używasz, mało mnie
    obchodzi w tej sytuacji.

    --
    Pozdor Myjk

  • 287. Data: 2011-05-25 14:33:12
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-25 14:09, Myjk pisze:
    > Wed, 25 May 2011 13:40:47 +0200, The_EaGle

    > Przecięcie i zmiana pasa to dwie różne rzeczy. Jeśli wg ciebie to jest to
    > samo, to wyjaśnij jak sygnalizujesz to, przejeżdżając na wprost przez
    > skrzyżowanie. Przypomnę, że wtedy przecinasz/zmieniasz conajmniej dwa pasy.

    Chodzi o to że zarówno przecięcie jak i zmiana pasa wiąże się z
    wjechaniem na inny niż zajmowany obecnie pas ruchu. W związku z tym aby
    to zrobić należy upewnić się że nie wymusza się pierwszeństwa.

    Zresztą filipowi już podałem wyrok SN w tej sprawie i moim zdaniem temat
    jest już jasny:

  • 288. Data: 2011-05-25 14:34:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Zresztą gdyby motocyklista "pojawił się na lewym pasie z dużym
    > zapasem", to chyba zauważyłby, że golf skręca (jeśli miał
    > kierunkowskaz) lub się zatrzymał (lub zwolnił).

    Z kilkuset metrów miałby zauważyć kierunek jeśli między nimi było kilka
    pojazdów?
    Nie żartuj.

    > W tym pierwszym przypadku sprawa jest oczywista, a w tym drugim
    > rozsądny kierowca nie podejmuje wyprzedzania,

    Nie dyskutujemy czy on był rozsądnym kierowcą, także to żaden argument.

    >bo przecież kierowca nie
    > zwolnił (zatrzymał się) bez powodu

    I znowu żartujesz.
    Debili stających na pasie bez powodu widywałem setki.

  • 289. Data: 2011-05-25 14:35:41
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    > <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście.
    > Chyba że skręt w lewo wymaga najpierw zmiany pasa, bo skręca się z pasa
    > nie będącego pasem skrajnym lewym.
    > Wtedy zmiana pasa wymaga.

    Mylisz manewr zmiany pasa i manewr skrętu w lewo na skrzyżowaniu.

    pzdr
    \SK

  • 290. Data: 2011-05-25 14:36:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    >
    > Co za bzdura. Czyli jakby sie zlozyl na swoim pasie, to nie musialby
    > patrzec

    Sam tą bzdurę właśnie wymyśliłeś, nic takiego nigdy nie napisałem.
    Odpowiedziałem tylko na Twoje różnicowanie zmienić/przeciąć.

    Przecięcie jest mało realne.

    > lusterko, a jak nie da rady sie zlozyc, to musi?

    IMO zawsze musi.
    Jak nie z przepisu o zmianie pasa, to o zachowaniu szczególnej ostrożności.