  • Data: 2009-08-06 15:55:07
    Temat: Re: konstrukcja pršdnicy - jak?
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "J.F." napisał:
    > Cewki na rdzeniach, zamkniety uklad magnetyczny, minimalizacja szczelin,
    > rdzenie z blach, zachowanie przekrojow rdzenia.

    no właśnie układ jest zamknięty magnetycznie ze szczeliną na uzwojenia
    (podkowa:O)
    szczeliny też są tam wąskie, jak wąskie powinny być zeby było ok?
    teraz grubość rdzenia: blacha ajest 6mm, a magnes ma 10mm grubości, tylko
    zwróć uwagę że pole magnetyczne w tej blasze rozchodzi się w trzech
    kierunkach więc faktyczna grubość rdzenia jest 3x6=18mm,
    tylko to że cewki w środku nie mają rdzenia, ale czy to wada czy zaleta?
    bo tak na moje oko to jakby te cewki były nawinięte na rdzeniu to pole
    mahnetyczne by zamiast przecinać uzwojenia to by je omijało i płynęło przez
    te rdzenie, bo tam miało by mniejszy opór, nie wiem czy dobrze rozumuje, ale
    co by to dało?

    > Hm, licze, licze, i wydaje mi sie ze nie ma szans na podane przez
    > autora napiecie ..

    ale co ty liczysz? przecież tak czy siak to napięcie będzie zależeć od
    obciążenia:O)
    lepiej zapodaj te twoje tajemne wzory, bo ja nic poza bil'em nie znam:O)
    uwzględniasz w swpich obliczeniach parametry magnesów? bo jak przeglądałem
    oferty aaalegro to tam jedynym parametrem magnesów neodymowych podają
    np:N42, nie mam pojęcia co to znaczy, acha no i w końcu to napięcie i prąd
    będą zależne od prędkości obrotowej, a ona jest pośrednio zależna od
    siły/mocy kręcącej pradnicą (w tym wypadku siły wiatru/ mocy wiatru
    odbieranej przez wiatrak)