  • Data: 2009-08-06 16:12:22
    Temat: Re: konstrukcja prądnicy - jak?
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "ToMasz" napisał:
    > Domyślam sie ze prądnice chcesz zbudować nie dla szpanu, tylko dla
    > uzyskania prądu elektrycznego wykorzystując jakiś napęd. Sugeruje zebyś
    > określił moc którą chcesz uzyskać, a następnie poszukał na rynku
    > gotowych (prawie) rozwiazań. o ile wiem prądnice rowerowe zaczynają sie
    > od 3 wat, samochodowe mają ponad 100, natomiast alternatory( taka
    > odmiana prądnicy) ponad 500wat. tak wiec masz w czym wybierać, a wiecej
    > energii poświecisz na napęd a nie wywarzanie otwartych drzwi.

    na wstępie sprostuję że alternator i dynamo to prądnice:O)
    jedna jest prądu przemiennego a druga wyprostowanego prądy przemiennego:O)

    co do mocy to będa to moce średnio 500W, ale maksymalnie moze być i 3kW w
    porywach:O)
    problem jednal leży średnich obrotach pracy prądnicy, będą to średnio 1-3
    obr/s przy mocy średniej 500W, wiec wątpię żeby coś sie dało gotowego
    znaleźć:O(

    a co do tych gotowców ze złomu to problem w tym że wszelkie parametry tych
    prądnic są nieznane, jak przeglądałem prądnice na allegro to tylko było:
    prądnica do żuka, do opla i tyle:O(