  • 21. Data: 2010-03-19 18:24:11
    Temat: Re: mixol do diesla
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > "trochę" MIXOLu. Ma to niby zapewnić lepsze smarowanie, bo(szczególnie
    > zimowe) paliwo w PL jest zbyt "suche".

    To jakiś żart jest.
    W wartburgu cała okolica gaźnika lepiła się i śmierdziała jak zaniedbana
    kuchnia.
    Mało prawdopodobne by to było pomocne dla wtrysku paliwa pod wysokim
    ciśnieniem.
    Może zatuszuje na moment objawy jakieś silnika bliskiego śmierci, ale raczej
    spowoduje katastrofę.
    Dodatkowo niebieski dym za autem.

    Słyszałem, że stosowano olej tedex do diesli. Ale to było zimą do wywrotki
    kamaz.
    P.

  • 22. Data: 2010-03-19 18:27:06
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > "trochę" MIXOLu. Ma to niby zapewnić lepsze smarowanie, bo(szczególnie
    > zimowe) paliwo w PL jest zbyt "suche".

    Jeszcze jedno:
    Przepracowany po 15kkm olej z obecnego auta
    jest znacznie bardziej klarowny od miksolu.

    To syf był kompletny.
    P.

  • 23. Data: 2010-03-19 19:25:36
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Rafał wrote:
> [...]
    > Pacjent: 2,2dci
    > Jakieś 3 lata temu sytuacja była podobna, skończyła się wymianą
    > jednego(innego) wtryskiwacza. Od tamtego czasu tankowałem przeważnie
    > na BP tylko ultimate, sporadycznie na innych stacjach, ale zawsze tą
    > "lepszą" ropę. (wniosek - zmiana stacji..)
    > Ale nie o tym...
    >
    > Doczytałem że co niektórzy (można znaleźć w necie opinie że
    > nieoficjalnie nawet ASO renault) zalecają dolewać do każdego
    > tankowania "trochę" MIXOLu. Ma to niby zapewnić lepsze smarowanie,
    > bo(szczególnie zimowe) paliwo w PL jest zbyt "suche".

    Tez to slyszalem . Ja w oplu do wspomozenia smarowania pompy vp44 stosuje
    raz na kilka tankowan
    syntetyczny olej do dwusowow (a dokladniej do kosiarek i pil spalinowych)
    , wygodnie bo jest w malych butalkach
    tak ze cala butelka idzie na zbiornik nie trzeba odmierzac itp..

  • 24. Data: 2010-03-19 19:49:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Przemek pisze:

> [...]
    > , wygodnie bo jest w malych butalkach
    > tak ze cala butelka idzie na zbiornik nie trzeba odmierzac itp..

    Generalnie rzecz biorąc, te opowieści o suchości ON w Polsce to jedna
    wielka bzdura. ON od lat ma systematycznie zmniejszaną zawartość siarki
    z racji jej negatywnego wpływu na układy katalityczne oraz emisję
    cząstek stałych. Jej zmniejszanie ma oczywiście wpływ na zmniejszenie
    właściwości smarnych ON, więc trzeba to w jakiś sposób uzupełnić
    - albo konstrukcyjnie, albo jakimiś dodatkami. W Polsce jest sporo
    starszych diesli, więc dodatki w stylu http://www.hil.pl/-p-39.html
    mają rację bytu - w nowszych dieslach nie ma takiej potrzeby.

    Mixol to zło dla układów wtryskowych :(

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 25. Data: 2010-03-19 23:47:47
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-03-19 15:08, Bartek pisze:

    > najgorsze jest to że tak naprawde niewiemy co w tym siedzi,
    > wiec nawet niema jak porownac tych produktow.

    no przecież masz tam kartę charakterystyki produktu z przybliżonym składem..
    A skład jest IMHO typowy - jakieś frakcje ropy naftowej (głównie nafta)
    jako rozpuszczalnik i środek czyszczący plus naftalen ..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 26. Data: 2010-03-20 07:29:35
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Rafał pisze:
> [...]
    > szczególnie sprawne elementy CR czyli pompę i pozostałe wtryskiwacze.
    >
    > Ciężko znaleźć jakieś info odnośnie proporcji. Doszukać się można od

    w syrence lałem 1:25.... ;) ;) ;)

    Pozdr
    Michał

  • 27. Data: 2010-03-20 07:32:05
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Pan Piskorz pisze:

    > Jeszcze jedno:
    > Przepracowany po 15kkm olej z obecnego auta
    > jest znacznie bardziej klarowny od miksolu.
    >
    > To syf był kompletny.

    dziedziolisz jak potłuczony... ;(

    M.

  • 28. Data: 2010-03-20 07:42:06