  • Data: 2021-12-26 19:15:28
    Temat: Re: nazewnictwo wału korbowego
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, 26 December 2021 at 18:48:56 UTC+1, WM wrote:

    > Ważne jest, by podczas kształtowania, zachować w całości długie włókna
    > materiału na wał.
    > To właśnie było podstawą metody TR, opracowanej w Poznaniu przez
    > Tadeusza Ruta.
    >

    > WM
    ważne jest
    To nie jest ważne, a stanowi podstawę przemysłu przetwórczego stalowego od początku
    świata

    Każdy kto obslugiwal ploter plazmowy do cięcia blach stalowych ten wie, że każdy
    element z projektu rozkroju, ma zanaczony kierunek włókien
    i dlatego nie używa się standardowego algorytmu optymalizacji zużycia blachy do
    rozkroju, ale algorytm uwzględniający kierunek biegu włókien.

    Ale to powtórze, bo spam zalewa
    \

    "billet crankshaft"

    to wał korbowy wyprodukowany z 1 kęsa stalowego
    czyli odkuty, co łatwo każdy sprawdzi według podanych rozmiarów kęsa
    a rozmiarów walów korbowych stosowanych w sporcie samochodowym

    Frezowanie wału z calego bloku stali to byłaby parodia, nie zapewniająca
    wytrzymałości i generująca sakramenckie straty wsadowego materiału i koszty

    Kęs stalowy ma ustalony kierunek włókien i dlatego nadaje się do obróki plastycznej
    kuciem po nagrzaniu do temperatury plastyczności, gdyz po obróbce, nadal zachowuje
    ciągłośc wlókien, czyli sprężystośc wyrobu końcowego i odpornośc na pękanie/
    pekniecia pod wpływem dużych naprężeń w silniku sportowym