eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynierianowe drogi › Re: nowe drogi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!p
    osting.tweaknews.nl!fx09.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: nowe drogi
    References: <1...@4...net>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 37
    Message-ID: <QGu2J.55542$ZXL.46840@fx09.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Sep 2021 00:22:08 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Wed, 22 Sep 2021 00:22:08 GMT
    X-Received-Bytes: 2677
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:46132
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2021-09-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/dro
    ga-s7-nowa-technologia-betonowa-na-budowie/wr5w59t
    >
    > "Nowa nawierzchnia o zbrojeniu ciągłym nie ma dylatacji poprzecznych,
    > co powoduje poprawę komfortu jazdy. Odkształcenia termiczne
    > występujące w płytach nawierzchni betonowej są przenoszone przez
    > zbrojenie podłużne. "

    https://www.fhwa.dot.gov/pavement/concrete/pubs/hif1
    6026.pdf

    Continuously reinforced concrete pavement (CRCP) contains continuous,
    longitudinal steel reinforcement without transverse joints, except where
    required for end-of-day header joints, at bridge approaches, and at
    transitions to other pavement structures. Continuous reinforcement is a
    strategy for managing the transverse cracking that occurs in all new
    concrete pavements. In new concrete pavements, volumetric changes caused
    by cement hydration, thermal effects, and external drying are restrained
    by the pavement base layer and longitudinal reinforcement causing
    tensile stresses to develop in the concrete. These stresses, referred to
    as restraint stresses, increase more rapidly than the strength of the
    concrete at early ages of the concrete pavement, so, at some point,
    full-depth transverse cracks form, dividing the pavement into short,
    individual slabs. In CRCP, the continuous reinforcement results in
    internal restraint and produces transverse cracks that are closely
    spaced with small crack widths that help to maximize the aggregate
    interlock between adjacent CRCP panels.

    Wygląda, że ideą jest po prostu wzmocnienie tego kierunku, który się
    będzie bardziej faktycznie rozszerzał, czyli wzdłuż jezdni. Jakieś
    pekniecia będą, ale najwyraźnie nie aż takie krytyczne. Powiedzmy jest
    ciepło, w którymś momencie pojawia się pęknięcie. Potem przychodzi
    zimna, robie się zimno, stal się kurczy bardziej niż beton i zciąga
    pękniecie minimalizując ewentualne problemy z zamarzającą wodą. Moze
    tak?

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: