  • 351. Data: 2023-04-29 13:03:25
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chyba już nie był, stawiam że MS Live Mail.

    -----

  • 352. Data: 2023-04-29 13:55:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-04-25 o 15:03, Arnold Ziffel pisze:
    > Bo na Usenecie są jednak inni ludzie. Inny profil, inny próg wejścia, więc
    > też inny klimat.
    >
    > Jakimś dowodem jest to, że nadal tu jesteśmy.
    Dokładnie :)

    --
    Janusz

  • 353. Data: 2023-04-29 15:04:49
    Od: Andrzej P. Woźniak <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako alojzy nieborak <a...@g...com>
    w artykule <news:69484e9f-f0f0-4a81-ad94-de3f271cfd76n@googlegr
    oups.com>
    pisze:

    > Możliwe.

    W jaki sposób ktokolwiek może dotrzeć do wiadomości, którą zacytowałeś po
    Bardzo Skrupulatnym Wycięciu najbardziej istotnego fragmentu? Nie masz jej
    w referencjach, bo pochodzi z innego podwątku.

    W odpowiedzi wymieniasz rzeczy oczywiste, które pominąłem jako niezwiązane
    ze spamowaniem.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

    *** MUSK TFUi WRUK ***
    (taki sobie napis na murze)

  • 354. Data: 2023-04-29 15:40:02
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > To prawda. Dlatego przestałem podawać prawdziwe nazwisko w miejscach
    > googlanych. Po co przyszły pracodawca ma czytać moje posty na Usenecie?
    > Jak będzie to w moim interesie, to sam mu wydrukuję :)

    > Ja nie mam. Mi chodzi wyłącznie o zabezpieczenie się przed
    > odpowiedzialnością za jakieś nie do końca legalne rzeczy.

    Rozumiem Twoje racje, jakiekolwiek ryzyko byłoby czystą głupotą.
    Sugerowałem tylko posunięcia na których "wilk byłby syty i owca cała",
    czyli admin niczym nie ryzykuje a i użytkownik ma łatwiej.

  • 355. Data: 2023-04-29 15:43:54
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > Nie mam zielonego pojęcia. Z prawem mam tyle wspólnego co sobie gdzieś w
    > Internecie wyczytam. Natomiast nie chcę sprawdzać.

    Jasne, dla samej idei nie warto ryzykować.

  • 356. Data: 2023-04-29 17:21:36
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    > Zakładasz konto użytkownika o jakimś wymyślonym loginie, nie musisz
    > podawać prawdziwego nazwiska (nawet nie ma pytania o nazwisko), a co sobie
    > wpiszesz we From, to już zupełnie twoja sprawa (serwer wymusza tylko
    > poprawność From pod względem RFC Usenetu, ale może tam być cokolwiek).
    >
    > Jakimś problemem może być jedynie podszywanie się pod kogoś, ale takiej
    > sytuacji jeszcze nie miałem.
    >
    > Jeśli bardzo nie chcesz, żeby twoje różne internetowe tożsamości były ze
    > sobą wiązane, to możesz założyć dwa konta użytkownika, albo i więcej. Też

    Nie chodzi o anonimowość wobec admina, a, że tak powiem, wobec
    obyczajówki, cenzora,czy zbyt mocno zaangażowanych w dyskusję
    dyskutantów. W swoim czasie gdy jeszcze się udzielałam na "Polityce"
    zacząłem na PRYWATNE  konto email dostawać pogróżki. Pokazałem to
    domownikom a ci nakazali mi skończyć z politykowaniem na grupach. Być
    może masz rację, ale z drugiej strony wiadomo że im więcej danych
    użytkownika w necie tym większe ryzyko inwigilacji.

    > Na pewno news.onet.pl i news.interia.pl wymagały rejestracji (trzeba było
    > mieć konto pocztowe w danej usłudze, żeby mieć dostęp do serwera news).
    > Nie jestem pewien, czy news.gazeta.pl też nie wymagał.

    A jak sprawa wygląda z aioe org? Nawet VPN nie stanowił dla nich
    przeszkody..

    > Mam wrażenie że mylisz From i nazwę użytkownika.
    >
    > Żeby móc pisać, musisz mieć założone konto użytkownika na serwerze. To nie
    > jest powiązane z nickiem, pod jakim występujesz na newsach (chociaż jest
    > zapisywane w nagłówkach).

    Piszę tak jak było, powyższe wpisywałem do Thunderbirda, pobierałem
    grupy i to wszystko, żadnego kontaktu z formularzem rejestracyjnym serwera.

    > Użytkownicy :)

    Niech już będzie.

  • 357. Data: 2023-04-29 20:17:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie szkodzi. Czytnik może poradzić sobie ze zmianą serwera i podałem Ci
    > przykład z życia.

    Z tego co kojarzę nikt nie potwierdził tego co już kiedyś dawno
    stwierdziłeś. Nie całkiem wiem czy mówimy o tej samej funkcjonalności.
    Niemniej jednak .. OE już dawno nie jest wspierany a czytniki mają różne
    opcje naprawy itp co nie zmienia sprawy, że samo się to nie zmieni i
    wymaga choćby odnalezienia nowego serwera i nie jest oczywiste, że
    takowy znajdzie się. Było o tym, jak jeden serwer zabezpiecza dostępność
    grup dla użytkownika a nie, że .. można znaleźć jakiś inny albo postawić
    swój albo cokolwiek robić.

    > Mają, bo jest ten sam problem kodowania tekstu. Podobnie w mailach. To
    > jest problem ogólnoinformatyczny.

    No właśnie nie. Odpowiadając komuś na jego email nie musisz uwzględnić
    tego, że będą go czytali inni. To już jest diametralnie inna sytuacja.

    > Gdzie tak napisano?

    W tych dokumentach o MIME lub jakimś dokumencie o kodowaniu artykułów.

  • 358. Data: 2023-04-29 21:18:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Zgodności konkretnie z czym? Z czytnikiem z lat 90, którego używa jakiś
    > jeden piwniczak gdzieś w Arizonie? UTF-8 od dawna nie jest nowością.
    > Żyjesz ciągle w ubiegłym tysiącleciu. To właśnie stosowanie starych
    > kodowań jest zamykaniem się. Próbujesz narzucić sztuczne ograniczenie w
    > imię rozwiązywania nieistniejących problemów. Prędzej jakiś soft nie
    > będzie obsługiwał ISO8859-2 niż UTF-8.

    Ja? Ja tu ten unikod niejako "wprowadziłem". Okolice roku 2000! Jestem
    za HTML itp itd :-)

    > Z załączaniem i oglądaniem obrazków nie ma żadnego technicznego
    > problemu. Jest tylko stara netykietowa zasada z czasów modemów 56k,
    > która obecnie nie ma sensu. Ta sama bzdura co z kodowaniem. Trzeba
    > zamieszczać linki do serwisów obrazkowych żeby nie wywołać świętego
    > oburzenia że post zawiera jakieś binaria. Absurd.

    Dlatego piszę, że to nie ma sensu i jest jednym z przyczyn upadku grup
    dyskusyjnych.

    > M.in. takie problemy rozwiązuje Unicode, można w jednym poście użyć np.
    > polskie litery i greckie oraz najrozmaitsze cuszysłowy i inne znaki. A
    > nie że na grupie o elektronice muszę wybierać czy wstawię symbol oma czy
    > polskie litery.

    No i możesz używać tych znaków. Poskutkuje zakodowaniem artykułu w Utf-8.

    > A Ty nadal nie podałeś źródła zasady, że należy obecnie stosować
    > prehistoryczne kodowania. Na leciwej już stronie
    > http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl możemy przeczytać, że
    > kodowanie UTF-8 jest dozwolone.

    Bo jest, ale to nie znaczy, że należy je forsować. I dobre czytniki
    robią tak, jak piszę, najpierw wąskie kodowania, jak się nie da unikod.

    > Swoją drogą to RFC o protokole jest też argumentem żeby nie trzymać się
    > na siłę zgodności wstecz. Jeśli kilkanaście lat temu UTF-8 wszedł do
    > NNTP to tym bardziej kodowanie to powinno być używane w treści.

    Nie widzę żadnego związku. Protokół służy do komunikacji między
    czytnikami i serwerami. Artykuły są zasadniczo kodowane przez użytkownika.

  • 359. Data: 2023-04-29 22:38:05
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Kilkanaście lat temu dostawałem mailem intratne propozycje od headhunterów,
    > z odniesieniem w cytatach wprost do Usenetu.

    Tak znalazłem swoją pierwszą pracę (a raczej ona znalazła mnie). Na
    Usenecie.

    > Ale ja nie pisuję tu rzeczy, których należałoby się wstydzić, więc to
    > pytanie i cały problem anonimowości mało mnie dotyczy.

    Ja też nie, ale jednak piszę tu prywatnie. Nawet losowy dowcip zamiast
    sygnaturki może kogoś urazić (a dziś ludzie urażają się w zasadzie od
    krzywego spojrzenia).

    > Pracodawca, któremu trzeba drukować internet? Trochę mi Nowogrodzką
    > zalatuje.

    Papier musi być :)

    --
    Przebiega zając przez jezdnię, aż tu nagle się potknął. A jako, że zające
    maja 2 duże wystające zęby, to wbił się tymi zębami w asfalt. Próbuje

  • 360. Data: 2023-04-29 23:23:23
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Trybun w news:644d3607$0$19617$65785112@news.neostrada.pl
    > W swoim czasie gdy jeszcze się udzielałam na "Polityce" zacząłem na
    > PRYWATNE konto email dostawać pogróżki.

    na adres typu:
    From: Trybun <xxxx> - ze zrodla Twoich postow??

    zakladam jednak, ze xxxx w zrodle postow nie bylo Twoim PRYWATNYM
    adresem,jeno mniej waznym (jesli w ogole realnie istniejacym), czyms for
    usenet....
    Czyli co? zaczeli dlubac w zrodle postow: od prawdziwego ip, potem prawdziwy
    dostawca internetu, jakas robota specjalsow najwyrazniej :)