  • Data: 2009-08-13 20:12:53
    Temat: Re: palnik/kuchenka na świeczkę
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Konrad Anikiel pisze:

    > Parafina z najzwyklejszych świeczek też nie pali się w stanie stałym,
    > najpierw musi się stopić, a potem odparować. Twój idealny palnik
    > musiałby od płomienia wstępnie podgrzewać paliwo do stopienia i
    > odparowania, a dopiero potem podawać je do palnika.

    A że turysta niezwykle rzadko nosi ze sobą lutlampę, to trzeba by jakoś
    to podgrzewanie robić od knota. Knot się nie powinien zużywać. Może
    rzeczywiście jakiś ognioodporna kapilara ? A wtedy można by użyć ich
    kilkunastu i w ten sposób uzyskać potrzebną moc. Kuchenka cała
    składałaby się wtedy z pojemnika na stearynę, nakładanego nań zespołu
    kapilar, zapalarki i przykrywki.

    > Taka kuchenka,
    > żeby być trwała, nie mogłaby być tania, szczególnie przy niewielkim
    > rynku. Ale sądzę że byłaby stosunkowo łatwa do zaprojektowania.

    Jakby to dobrze zrobić to rynek byłby spory. A pieniądze dla ludzi,
    którzy kupują na jedną tygodniową wyprawę rocznie kamizelkę za 400zł,
    albo dwuosobowy namiot za 3000zł, to żaden problem.
    Tyle że nie widzę by to było takie proste. To musi być praktycznie
    bezobsługowe, musi mieć dużą moc i musi być małe, szybko stygnące, ale
    jednocześnie szybko się rozpalające. Moim zdaniem ciekawy temat do
    przemyśleń.
    Adam