    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: pan od ZX Spectrum nie żyje
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 17 Sep 2021 11:43:24 +0200

    On Fri, 17 Sep 2021 09:52:48 +0100, Cezar wrote:
> [...]

    Czy taki genialny ... wykorzystali gotowy chip kalkulatorowy,
    okrajajac funkcjonalnosc do minimum, bo im pamieci brakowalo.
    Taki bieda-kalkulator naukowy dla studentow wyszedl.

    > Atari to '79, Commodore 64 chyba '82 - '83

    Atari mialo kilka modeli, Commodore tez - przed C64.
    Nie wiem - za kiepskie, czy za drogie - bo chyba slabo
    rozpowszechnione.
    A Sinclair zaczal z ZX80.

    J.

    > Niedawno pojawił sie też ciekawy filmik o Ferranti, producencie sławnego
    > ULA do spektruma, dzięki któremu cene udało się zbić do minimum (no i
    > użyciu w połowie uszkodzonych kości RAM)
    >
    > https://youtu.be/XJtCXMESWag
    >

    > same ULA to na prawde ciekawy kawałek historii:
    >
    > https://archive.org/details/FerrantiQ.RefULA1984/pag
    e/n3/mode/1up
    > https://archive.org/details/FerrantiULA2000SeriesDat
    asheet/mode/2up