eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[press]toyota po raz kolejny › Re: [press]toyota po raz kolejny
  • Date: Thu, 11 Mar 2010 11:26:29 +0100
    From: LEPEK <n...@n...net>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [press]toyota po raz kolejny
    References: <hnafc1$h2e$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <hnafc1$h2e$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 195.95.235.235
    Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1268303182 195.95.235.235 (11 Mar 2010 11:26:22 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 50
    X-Authenticated-User: drapoltrading.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2263030
    [ ukryj nagłówki ]

    rafal pisze:

    > zacytuje kawałek:
    > "A co może zrobić sam kierowca? -- Nie wolno wyłączyć silnika. Jeżeli
    > wyłączymy silnik, przestaje działać wspomaganie hamowania i kierownicy
    > -- przestrzega Zbigniew Weseli ze Szkoły Jazdy Renault.
    > Co zatem możemy robić? Zbigniew Weseli tłumaczy, że gdy po wciśnięciu
    > sprzęgła, wrzuceniu na luz i rozłączeniu silnika nie da się zahamować,
    > to trzeba próbować zaciągnąć ręczny hamulec."
    >
    > Bez wspomagania kierownicy podczas jazdy da się przeżyć,

    Co innego, jak samochód nie ma wspomagania fabrycznie - podczas jazdy
    niezauważalne. Ale jak odłączysz silnik w samochodzie ze wspomaganiem,
    to kręcisz musisz napędzić i skręt kół i wspomaganie - a to już nie tak
    lekko.

    > jak wyłączymy
    > silnik to zahamujemy zdecydowanie szybciej nawet bez używania pedału
    > hamulca niż jak byśmy nie robili nic.

    Problemem może być to, że jak ktoś w panice będzie chciał skutecznie
    wyłączyć silnik, to przekręci kluczyk i będzie chciał go dodatkowo
    wyjąć. Wtedy lekki skręt i pstryk! - oto załączyła się blokada kierownicy :O
    (oczywiście dotyczy tradycyjnych kluczyków).

    > No i teraz - co się może stać podczas jazdy jak się zaciągnie ręczny?
    > Czy jest to bezpieczne?

    Jeśli szarpnięty w panice do góry - nie, to nie jest bezpieczne: tył
    będzie chciał koniecznie zamienić się z przodem, a przy niekorzystnych
    warunkach w połowie zamiany dach przejmie inicjatywę i zechce prowadzić
    będąc jak najbliżej asfaltu. A potem...
    Jeśli zaciągany z wyczuciem, to wyhamuje - może nie tak skutecznie, jak
    "nożny" (bo działa tylko na dwa koła i to zazwyczaj na tylne, a jak
    wiadomo środek ciężkości przy hamowaniu leci do przodu), ale da radę.

    > Dodatkowo mówi to osoba z Renault, a to chyba w renault'ach jest
    > montowany inteligentny hamulec ręczny co się go nie zaciągnie do puki
    > samochód nie stanie...

    Dodatkowo to Renault produkuje samochody na kartę, a nie na kluczyk, z
    przyciskiem start/stop - może być ciężko odłączyć zapłon w czasie jazdy.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Toyota Corolla 1.3 sedan '97
    Hyundai Atos 0.9 nanovan '00

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: