  • Data: 2010-03-11 19:37:55
    Temat: Re: [press]toyota po raz kolejny
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    rafal pisze:
    > Głośno się zrobiło w sprawie zacinającego się gazu w priusie.
    > "Ciekawy" artykuł właśnie przeczytałem i albo wypisują tam brednie, albo
    > ja się nie znam....
    > http://www.tvn24.pl/-1,1647131,0,1,pedzisz--a-auto-n
    ie-hamuje-conbsprobic,wiadomosc.html

    Oczywiście że jest to stek bzdur.

    > "A co może zrobić sam kierowca? -- Nie wolno wyłączyć silnika. Jeżeli
    > wyłączymy silnik, przestaje działać wspomaganie hamowania i kierownicy
    > -- przestrzega Zbigniew Weseli ze Szkoły Jazdy Renault.

    No to pan Weseli dał pokaz totalnej niekompetencji.
    Szkoda że osoba która nie ma zielonego pojęcia o najprostszym układzie w
    samochodzie zabiera głos w sprawie od której może zależeć czyjeś życie.

    Bo słuchają go ludzie którzy z racji wykonywanej pracy nie muszą znać
    się na samochodach i przyjmą te wynurzenia jak prawdę objawioną. Potem
    się ktoś zabije a pan Weseli sobie będzie dalej "uczył" kierowców.
    Ciekawe co ten pan potrafi, skoro nie potrafi nawet zatrzymać jadącego
    samochodu.

    > Co zatem możemy robić? Zbigniew Weseli tłumaczy, że gdy po wciśnięciu
    > sprzęgła, wrzuceniu na luz i rozłączeniu silnika nie da się zahamować,
    > to trzeba próbować zaciągnąć ręczny hamulec."

    No to niech sobie pan Weseli pożyczy jakiś samochód z tej swojej szkoły
    jazdy, rozpędzi się do prędkości maksymalnej (koniecznie na zamkniętym
    torze), a następnie zaciągnie hamulec ręczny.
    Chociaż prawdę mówiąc szkoda samochodu - lepiej niech po prostu weźmie
    młotek i się nim walnie z całej siły w czoło.

    > Bez wspomagania kierownicy podczas jazdy da się przeżyć, jak wyłączymy
    > silnik to zahamujemy zdecydowanie szybciej nawet bez używania pedału
    > hamulca niż jak byśmy nie robili nic.

    Oczywiście - powyżej 20km/h nawet trudno rozpoznać czy wspomaganie
    kierownicy jest czy go nie ma.
    Wspomaganie hamulców wymaga tylko większej siły do naciskania pedału
    hamulca.
    Zresztą w sytuacji kiedy zablokowany jest pedał gazu wspomaganie hamulca
    w silnika benzynowych i tak nie działa (do napędu wymaga podciśnienia w
    kolektorze dolotowym).
    W silnikach diesla wspomaganie hamulców napędzane jest osobną pompką
    napędzaną bezpośrednio przez silnik.
    W takim Priusie ze względu na dwa rodzaje napędu jest to rozwiązane
    jakoś inaczej.

    Niemniej bez wspomagania spokojnie da się całkiem skutecznie zahamować.

    > No i teraz - co się może stać podczas jazdy jak się zaciągnie ręczny?
    > Czy jest to bezpieczne?

    Jest to bardzo niebezpieczne (mówimy o prędkościach bliskim
    maksymalnej), w dodatku mało skuteczne.

    > Dodatkowo mówi to osoba z Renault, a to chyba w renault'ach jest
    > montowany inteligentny hamulec ręczny co się go nie zaciągnie do puki
    > samochód nie stanie...

    Taki samochód nie mógłby zostać zarejestrowany ani przejść badania
    technicznego.
    Wymagany jest hamulec awaryjny który działa w czasie jazdy i można
    sterować jego siłą.

    Tu jest strona Toyoty traktująca o problemie:
    http://www.toyota.com/recall/pedal.html

    Skrócone tłumaczenie:

    - nacisnąć mocno pedał hamulca (nie pompować pedałem)
    - przełączyć bieg na luz
    - wyłączyć silnik, nie spowoduje to utraty możliwości hamowania i
    kierowania, a jedynie brak wspomagania
    - jeżeli samochód posiada przycisk start/stop należy go przytrzymać 3
    sekundy, aby wyłączyć silnik
    - jeżeli samochód ma stacyjkę na kluczyk należy go wyłączyć do pozycji
    ACC aby wyłączyć silnik. Kluczyka nie należy wyjmować (bo spowoduje to
    zablokowanie kierownicy <przyp. mój>)