  • 21. Data: 2022-06-09 17:09:21
    Temat: Re: problem z portami usb
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    he-vdv-usb-bis-zu-300m-tc-nt3-1198037/

    > Pomijając chorą cenę, to wydawało mi się, że w Morelach pracują ludzie,
    > którzy umieją się posługiwać językiem polaskim choćby w stopniu
    > podstawowym.

    "Sprzedaje i wysyła RedDogShop". Morele teraz jak Amazon, służą za
    platformę także innych sprzedawców, niekoniecznie z Polski. Na Amazonie
    to dopiero kwiatki językowe...

    P.S. Językiem polaskim? ;))

  • 22. Data: 2022-06-09 22:08:07
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 09.06.2022 10:09, a...@p...com wrote:
> [...]
    j11-rj45-usb-1394-bnc-8970348183

    > Bo takie są tanie testery.
    > Znalazłem nieco lepszy:
    > https://evision-webshop.de/Advanced-Cable-Tester-v2/
    en
    > Wprawdzie cena nieco wysoka jak na zastosowania domowe, ale jeśli ktoś
    > musi...

    No toś przyjebał... nie da się testować kabli, amen.

    --
    pzdr
    Roman

  • 23. Data: 2022-06-09 22:57:00
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 9 Jun 2022 22:08:07 +0200
    doszła do mnie wiadomość <62a25327$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    od Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> :

    j11-rj45-usb-1394-bnc-8970348183

    en

    >No toś przyjebał... nie da się testować kabli, amen.

    Przed chwilą przyszedł mi do głowy pewien pomysł, poszukałem i
    znalazłem coś takiego:
    https://www.passmark.com/products/usb3loopback/price
    .php
    Kto wie, czy tym by nie dało rady testować transmisję po USB,
    ewentualnie jakieś swoje oprogramowanie napisać na to.
    Jeszcze sobie zerknę na opisy.

    Szwambuł Trantiputl.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 24. Data: 2022-06-09 23:57:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Jun 2022 17:09:21 +0200, Uncle Pete napisał(a):

    > P.S. Językiem polaskim? ;))

    Przepraszam, literówka - za szybko pisałem, chyba palcem trafiłem na dwa
    klawisze.
    Nie używam słowników, co podkreślają błędy i przeoczyłem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2022-06-10 00:35:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-09, Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> wrote:

    j11-rj45-usb-1394-bnc-8970348183

    en

    > No toś przyjebał... nie da się testować kabli, amen.

    Bo to tylko na pierwszy rzut oka wygląda na trywialny poblem. Ile tam
    idzie? Do 20Gbps? Coś musiałoby z taką lub większą prędkością wysyłać,
    odbierać i liczyć, czy jakoś naczej mierzyć wydolność (tłumienie?), a tu
    nawet sieci,>1Gb po prawdzie dopiero raczkują. Patrzyłem czy nie ma
    jakiś adapterów 10Gb - usb 3.x, bez szału, ale coś się znajdzie, więc
    może tak? Spinasz dwie maszyny z jakimś adapterem usb-usb pośroku i
    jedziesz iperf czy podobnym. Może nawet sam sobie coś takiego z
    ciekawości zrobię.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2022-06-10 08:07:26
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 10.06.2022 00:35, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > odbierać i liczyć, czy jakoś naczej mierzyć wydolność (tłumienie?), a tu
    > nawet sieci,>1Gb po prawdzie dopiero raczkują.

    Wiem, że nie jest trywialne, ale co jest? A co do testów to nie jestem
    elektronikiem, więc może błądzę, ale wyobrażam to sobie nie jako
    kompleksowe badanie komunikacji USB, ale jako proste, elektryczne
    pomiary każdej linii osobno, mierzenie spadków napięcia, oporu, innych
    istotnych a możliwych do mierzenia parametrów i oceniania czy spełnia
    określone wymagania typu spadek napięcia nie większy X itd...

> [...]
    > może tak? Spinasz dwie maszyny z jakimś adapterem usb-usb pośroku i
    > jedziesz iperf czy podobnym. Może nawet sam sobie coś takiego z

    Fajny pomysł, choć 10Gb to jednak nie pomierzy USB3.2 gen.2. Ale fakt,
    że resztę złapie. Poszukałem takiego adaptera i kosztuje 65 pln...

    https://www.amazon.pl/interfejsowy-ultracienki-kom%C
    3%B3rkowych-notebook%C3%B3w-komputer%C3%B3w/dp/B08GC
    QGB8M

    Masz lepsze oferty?

    btw jak się zdecydujesz i potestujesz to koniecznie napisz gdzieś o tym

    --
    pzdr
    Roman

  • 27. Data: 2022-06-10 11:57:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-10, Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> wrote:

> [...]
    > istotnych a możliwych do mierzenia parametrów i oceniania czy spełnia
    > określone wymagania typu spadek napięcia nie większy X itd...

    Też nie jestem elektronikiem, ale wydaje mi się, że ma to więcej do
    czynienia z tłumieniem, pojemnościami, zakłóceniami, przy odpowiednio
    dużych częstotliwościach.

> [...]
    >
    > https://www.amazon.pl/interfejsowy-ultracienki-kom%C
    3%B3rkowych-notebook%C3%B3w-komputer%C3%B3w/dp/B08GC

    Znalazłęm ten sam, ale czym dłużej goanalizuje tym mam większe
    wątpliwości czy to jest na pewno 10Gb. Za tani jest, a opis jest taki,
    że te 10Gb odnosi się do usb.

    > btw jak się zdecydujesz i potestujesz to koniecznie napisz gdzieś o tym

    Może inny pomysł, ale to już musi powiedzieć elektronik, czy miałoby
    sens zwykłą fizyczną przejściówką usb->RJ45? Tam w tym usb 3 to są dwie
    pary skrętki do tych dużych prędkości, czyli tyle ile potrzeba aby i
    sieć poszła, więc może nawet bez ww. adaptera? Ale włąśnie nie wiem czy
    jakieś pojemności itp. nie są różne.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2022-06-10 13:09:07
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 10 Jun 2022 09:57:19 GMT
    doszła do mnie wiadomość <3AEoK.121358$j01.107782@fx03.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

> [...]
    >pary skrętki do tych dużych prędkości, czyli tyle ile potrzeba aby i
    >sieć poszła, więc może nawet bez ww. adaptera? Ale włąśnie nie wiem czy

    Kontynuując <q...@4...com>

    Mamy takie coś za 139 dolarów:
    https://www.passmark.com/products/usb3loopback/price
    .php

    Łączymy to z komputerem za pomocą kabla "wzorcowego", robimy pomiary,
    następnie łączymy to za pomocą kabla badanego, robimy pomiary, po
    kilku cyklach takich pomiarów można wyniki uśrednić i porównać.
    Wydolność prądową można oszacować zasilaczem warsztatowym(lub dobrą
    ładowarką), miernikiem USB i przełączalnym rezystorem, dodatkowo można
    badać kamerą na podczerwień(czy jakimś termometrem) kiedy kabel
    zaczyna się nagrzewać, ale i bez tego się obejdzie.

    Tak na marginesie, lepszej jakości urządzenia pomiarowe potrafią
    kosztować sporo, przykładem może być tester, do którego linka
    podałem(17850.00 EUR incl. 19% VAT), jednak typowemu zjadaczowi kabli
    USB precyzyjne pomiary nie są potrzebne.

    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 29. Data: 2022-06-13 00:31:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-10, a...@p...com <a...@p...com> wrote:
> [...]
    > podałem(17850.00 EUR incl. 19% VAT), jednak typowemu zjadaczowi kabli
    > USB precyzyjne pomiary nie są potrzebne.

    No dobrze, ale czemu w zasadzie nie można takiego kabla przetestewość
    przez bezpośredni pomiar prędkości odczytu z dysku odpowiedniej
    wielkości pliku, plków, lub nawet jakimś Crystal'em czy podobnym?
    Obudowa 20Gbps to ca 30USD.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2022-06-13 01:17:56
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 12 Jun 2022 22:31:01 GMT
    doszła do mnie wiadomość <FOtpK.236648$c21.181274@fx13.ams1>
> [...]
    >przez bezpośredni pomiar prędkości odczytu z dysku odpowiedniej
    >wielkości pliku, plków, lub nawet jakimś Crystal'em czy podobnym?

    Proponowałem to kilka dni temu, ale taki pomiar będzie mało dokładny,
    zbyt zależny od stanu nośnika SSD(moim zdaniem). Tu mamy możliwość
    porównania z kablem wzorcowym, a samo urządzenie nie
    powinno(teoretycznie) dawać rozbieżnych wyników z pomiaru na pomiar
    jak w wypadku pośrednika czyli translatora USB i samego dysku.
    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy