  • Data: 2017-09-23 21:53:52
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "JaNus" <bez@adresu> wrote in message
    news:59c6ae96$0$15193$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie, nie, nie! To szumienie nie ma nic wspólnego z zagotowywaniem, to
    > jest (tak jak "J.F." napisał) intensywne odgazowywanie wody,
    > "granulacja", czyli wielkość bąbelków, jest bardzo drobna, przeciwnie
    > niż przy jej zagotowaniu, gdzie bąble szybko się łączą, i małych nieomal
    > nie widać. Ewidentnie to są *różne* zjawiska.

    Nie jest to ani ewidentne ani oczywiste :-)

    Ulatnianie się gazów miałeś na wykresie którego nie skomentowałeś.

    A granulacja bierze się stąd, że wrzeniu ulega cieniutka warstewka
    wody tuż przy gorącym grzejniku.
    W przypadku gdy cała objętość wody osiągnie temperaturę wody
    to wtedy bąble łączą się w duże - niestety to jest to samo zjawisko.

    > Ale gdy powierzchnia jest ogrzewana bardziej równomiernie, to faza
    > "białego szumu" wyraźnie da się odróżnić od gotowania. Dzieli je zresztą
    > niemal 10 stopni!

    Zmierz temperaturę na granicy wody i grzejnika :-))
    Transfer ciepła tworzy gradient temperatury - powierzchnia grzejnika
    będzie gorętsza, dużo gorętsza niż te Twoje pomiary z objętości wody.
    Tam przy grzejniku jest już wrzenie podczas gdy reszta wody jeszcze
    ma te 10 stopni do zawrzenia.