  • Data: 2017-09-23 21:57:16
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnosdc6a.e9c.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Tuaregowie kawę gotują. Mają do tego specjalne mosiężne tygielki.
    > Nie jeden, a cały komplet, szereg zmiejszających się rozmiarów.
    > Zaczynają od największego, a gdy część wody odparuje, przelewają
    > do mniejszego. I przelewają to do kolejnego, aż gęsty napar zmieści
    > się w najmniejszym. Ta ich kawa *też* jest dobra. To co pisałem
    > wcześniej, to było o frakcji kawiarzy zimnowodnych.

    Taka wielokrotnie odparowana kawa to musi być siekiera dopiero :-)
    Jak to było z tą kawą Turecką? Wypijesz jedną porcję a potem pokonasz
    8 rozbójników i zaspokoisz 16 pałających żądzą niewiast? :-)))

    > Najlepszą wodę typu herbacianego mają w schronisku na Kondratowej.
    > Nie badałem składu inaczej niż organoleptycznie w zaparzonej herbacie,
    > za to wieloktotnie przez dziesięciolecia. Herbata może tam długo
    > wygrzewać się w czajniku stojącym na brzegu blachy kuchennej. A więc
    > parzenie typu tureckiego, czy maratońskiego. Mnie smakuje. Jednak
    > rozumiem, że ktoś może woleć herbatę ekspresową po sprintersku.

    Ja doświadczyłem w Egipcie parzenia herbaty całkiem na zimno...
    Wrzucało się kilka wysuszonych kwiatków hibiskusa do butelki
    z czystą kranówą i na noc do lodówki - piękna herbatka rano - cud miód!
    Znaczy się .... bez miodu :-))))