  • Data: 2021-08-25 10:02:25
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/08/2021 09:53, Mateusz Viste wrote:
    > Bo tu oczywiście nie chodziło o branch, tylko o merge. :)

    Super. Coś koło 4-5 sekund.

    > Te bywają długawe

    Tak, czaami nie zdążę siorpnąc herbatki.

    > Ładnie. Zerknąłem na swoje największe repo - ledwo 100 tys. plików w
    > trunk, niecałe 7 GiB danych, 30 tys. rewizji, ok 12 lat pracy. W tym
    > czasie liczba napotkanych problemów: zero. Dlatego rozbawiły mnie nieco
    > te historie o "długu technologicznym".

    Ja wiem jakie problemy ma SVN, związane z realną pracą, ale w
    bajkoopowieściach gitowców niegdy one nie padają. Padają różne brednie.

    > Muszę tutaj zaoponować - w takiej sytuacji prędzej czy później
    > antarktyczni programiści będą musieli te swoje wszystkie commity i tak
    > przepchać tym swoim telegrafem, więc oszczędność w git jest żadna.

    Oszczęsdnośc polega na tym, że pośrednich komitów nie pchasz w sieć.

    Przykładowo: odradzam używanie SVN w przypadku pracy z plikami binarnymi.

    > "commit early, commit often". Niestety wielu ludzi ma z tym jakiś
    > problem psychologiczny. Wstydliwość, czy nie wiem co. Może do nich
    > właśnie przemawia to całe lokalne gitowanie...

    Wypytuje zawsze dlaczego używaja gita. Odpowiedż w 80% wypadków taka
    sama: bo ma lokalne repo. Ale nikt nie potrafi uzasadnić po co mu to
    potrzebne. CHoć trafiają się argumenty antysocjalne i antyzespołowe
    (nikt nie patrzy w to co robie).

    > Może zwiększać, przy patologicznej organizacji pracy (Janek i Zdziusiu
    > pracują jednocześnie nad refaktoryzacją tej samej funkcji trunkowej).

    Jeśli 100 osób na raz zmieniło tą tamą linijkę to i Święty Git nie pomoże.

    > Z ciekawości - dlaczego?

    Z powodu kłopotów z backportowaniem poprawek. Nie jest to poprawnie
    ogarniane. Co prawda dzięki temu mam czysty styl pracy (brak merge do
    niższych rewizji wychodzi tylko na dobre) ale mimo to ludzie robią takie
    błędy i SVN nie ma nic co by tutaj pomagało.