  • Data: 2021-08-25 10:34:12
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-08-25 o 10:02 +0200, heby napisał:

    > Super. Coś koło 4-5 sekund.

    Dzisiaj, tak. Dlatego pisałem, że to żaden koszmar, choć jeśli kolega
    Maciek eksperymentował z svn w latach 200x, to mógł zaobserwować
    gorsze wyniki. Ale nie wiem czy faktycznie się na tym przejechał, czy
    po prostu tak przeczytał na jakimś forum i pomyślał że to fajny
    argument - wszak taki mechanizm jest mi również znany.

    > Tak, czaami nie zdążę siorpnąc herbatki.

    Do herbatki to służy przecież kompilacja a nie merge. Sądziłem, że w
    naszej branży to oczywistość (ref: xkcd, "compiling!"). :-)

    > Oszczęsdnośc polega na tym, że pośrednich komitów nie pchasz w sieć.

    Jak nie pcham, jak pcham. No chyba, że wcześniej skorzystam z zaklęć
    rebase/squash/itd, ew. jakieś amendowanie... ale to należałoby uściślić.
    I faktycznie - svn takich mechanizmów nie posiada. Bo i po co?
    Repozytorium to nie konkurs artystyczny.

    > Przykładowo: odradzam używanie SVN w przypadku pracy z plikami
    > binarnymi.

    Zdarza mi się (rzadko, ale jednak) trzymać pliki binarne w svn - czasem
    do kilku MiB. Działa. Jeśli ktoś zmieni ten plik 10 razy, to svn up
    zaciągnie mi tę ostatnią (najświeższą) wersję. Git natomiast będzie
    pchał 10x więcej danych. Nie widzę w czym git tutaj lepszy. Abstrahuję
    tu od dodatków typu LFS, bo to proteza której po prostu nie potrzeba w
    svn.

    > Z powodu kłopotów z backportowaniem poprawek. Nie jest to poprawnie
    > ogarniane. Co prawda dzięki temu mam czysty styl pracy (brak merge do
    > niższych rewizji wychodzi tylko na dobre) ale mimo to ludzie robią
    > takie błędy i SVN nie ma nic co by tutaj pomagało.

    A git ma? Pytam szczerze, bo nie wiem. Backporty mi się czasem
    zdarzają. Typowo: przeportowanie jakiejś istotnej poprawki z wersji
    14.x do dawnej wersji 13.x sprzed roku. To, co proponuje w tym
    zakresie svn jest, jak dla mnie, zupełnie wystarczające. Oczywiście
    zdarzają się sytuacje, w których svn nie wie jak ogarnąć jakiś merge bo
    kod w międzyczasie uległ zbyt dużym zmianom. Ale to już klasa
    problemów, których wg. mnie nie powinna próbować rozwiązać maszyna.
    Jeśli przeklejenie kodu nie jest oczywiste to sprawę tak czy inaczej
    powinien rozpatrzyć człowiek i podpowiedzieć automatowi co z czym ma
    posklejać aby wynik miał szansę zadziałać (i tak dzieje się w svn).

    Mateusz