eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochody, energia, wodór › Re: samochody, energia, wodór
  • Data: 2021-01-13 17:21:02
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wed, 13 Jan 2021 15:49:04 +0100, nadir

    > Piszemy teraz o tezie, że teraźniejszy elektryk wytrzyma 20lat, więc
    > spalinówek w to nie mieszaj.

    To po co stawiasz absurdalną tezę, skoro nie przyjmujesz argumentów?
    Określanie wytrzymałości danego rozwiazania na podstawie długości gwarancji
    jest absurdalne. Na lodówkę czy pralkę dostaje się 5 lat w porywach, a
    działa 15-20. I takich przykładów jest na pęczki, zatem ekstrapolowanie
    wytrzymałości na bazie gwarancji jest pozbawione elementarnego sensu.

    > Najdroższym i najbardziej newralgicznym elementem samochodu
    > elektrycznego jest jego bateria.
    > Nie wiem jak Ty, ale ja mam w wielu urządzeniach/narzędziach akumulatory
    > różnego rodzaju i w żadnym akumulator nie przetrwał więcej niż 3-6 lat
    > bez utraty pojemności albo nawet całkowitej degradacji.

    No bo, ignorancie galopujący, w takich urzadzeniach nikt nie dba o
    akumulaotry. Mają dawać z siebie ile mogą, bo nawet po 3 latach koszt ich
    wymiany jest znikomy, o ile w ogóle ktoś będzie wymieniał zamiast po prostu
    zezłomować.

    > Całkiem możliwe, że w samochodach są wykorzystywane ogniwa o jakiś
    > kosmicznych parametrach, stąd ceny tych samochodów są takie wysokie?

    Nie, są po prostu duże, ignorancie, ba przewymiarowane -- bo nikogo
    szczególnie nie boli że 20% więcej masy sobie jeździ. Zaś wytrzymałość
    baterii w samochodach jest wyższa właśnie ze względu na jej
    przewymiarowanie, dzięki czemu pracuje w optymalnych parametrach
    (przeważnie brak ładowania powyżej 80% i brak rozładowania poniżej 20%),
    taka bateria jest także chłodzona a nawet ogrzewana wg aktualnych potrzeb.
    Takich rzeczy się w sprzętach przenośnych nie robi, bo jest to nieopłacalne
    a najczęściej wręcz niemozliwe.

    > No ale wypadałoby dać też jakąś długą gwarancję na te ogniwa skoro za
    > nie się dopłaca. A nie tekst, że producent gwarantuje, że w przeciągu 3
    > lat pojemność nie spadnie poniżej 80% czy 90%.

    No to wracamy do analogii z gwarancjami wszelakimi. Spaliniaki jeżdżą 10+
    bez rozsypania silnika (jeśli się o niego dba), ale gwarancja jest
    zazwyczaj na 3 lata. Co za absurd! Ale oczywiście ty się spaliniaków nie
    czepiasz, czepiasz się tylko EV.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: