eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochody, energia, wodór › Re: samochody, energia, wodór
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsreader4.netcologne.de!news.n
    etcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am
    4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01
    .news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-
    for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: samochody, energia, wodór
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <5...@4...net>
    <5ffe2780$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtm6ft$uet$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5fff0860$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 13 Jan 2021 17:21:02 +0100
    Message-ID: <1v23jbadwxuor$.dlg@myjk.org>
    Lines: 46
    NNTP-Posting-Host: 83.6.192.120
    X-Trace: 1610554861 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 543 83.6.192.120:57116
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3286
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689957
    [ ukryj nagłówki ]

    Wed, 13 Jan 2021 15:49:04 +0100, nadir

    > Piszemy teraz o tezie, że teraźniejszy elektryk wytrzyma 20lat, więc
    > spalinówek w to nie mieszaj.

    To po co stawiasz absurdalną tezę, skoro nie przyjmujesz argumentów?
    Określanie wytrzymałości danego rozwiazania na podstawie długości gwarancji
    jest absurdalne. Na lodówkę czy pralkę dostaje się 5 lat w porywach, a
    działa 15-20. I takich przykładów jest na pęczki, zatem ekstrapolowanie
    wytrzymałości na bazie gwarancji jest pozbawione elementarnego sensu.

    > Najdroższym i najbardziej newralgicznym elementem samochodu
    > elektrycznego jest jego bateria.
    > Nie wiem jak Ty, ale ja mam w wielu urządzeniach/narzędziach akumulatory
    > różnego rodzaju i w żadnym akumulator nie przetrwał więcej niż 3-6 lat
    > bez utraty pojemności albo nawet całkowitej degradacji.

    No bo, ignorancie galopujący, w takich urzadzeniach nikt nie dba o
    akumulaotry. Mają dawać z siebie ile mogą, bo nawet po 3 latach koszt ich
    wymiany jest znikomy, o ile w ogóle ktoś będzie wymieniał zamiast po prostu
    zezłomować.

    > Całkiem możliwe, że w samochodach są wykorzystywane ogniwa o jakiś
    > kosmicznych parametrach, stąd ceny tych samochodów są takie wysokie?

    Nie, są po prostu duże, ignorancie, ba przewymiarowane -- bo nikogo
    szczególnie nie boli że 20% więcej masy sobie jeździ. Zaś wytrzymałość
    baterii w samochodach jest wyższa właśnie ze względu na jej
    przewymiarowanie, dzięki czemu pracuje w optymalnych parametrach
    (przeważnie brak ładowania powyżej 80% i brak rozładowania poniżej 20%),
    taka bateria jest także chłodzona a nawet ogrzewana wg aktualnych potrzeb.
    Takich rzeczy się w sprzętach przenośnych nie robi, bo jest to nieopłacalne
    a najczęściej wręcz niemozliwe.

    > No ale wypadałoby dać też jakąś długą gwarancję na te ogniwa skoro za
    > nie się dopłaca. A nie tekst, że producent gwarantuje, że w przeciągu 3
    > lat pojemność nie spadnie poniżej 80% czy 90%.

    No to wracamy do analogii z gwarancjami wszelakimi. Spaliniaki jeżdżą 10+
    bez rozsypania silnika (jeśli się o niego dba), ale gwarancja jest
    zazwyczaj na 3 lata. Co za absurd! Ale oczywiście ty się spaliniaków nie
    czepiasz, czepiasz się tylko EV.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: