  • Data: 2021-01-17 12:38:04
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.01.2021 o 22:47, collie pisze:

    > Bo Tobie "moduł starzenia" kojarzy się z czarną skrzynką koloru
    > pomarańczowego. A to jest idea - projekt inżynierski urządzenia,
    > który jako całość spełnia rolę "modułu starzenia". Przykład, do
    > pomacania w każdym serwisie AGD: łożysko bębna pralki automatycznej.
    > Jest to najbardziej obciążony mechanicznie element pralki, pracujący
    > na dodatek w trudnych warunkach - temperatura, wilgoć. Nie dziwota
    > więc, że ulegał i ulega awarii, szczególnie po upływie gwarancji
    > (o tym jeszcze pod koniec). Ongiś naprawa tej awarii była prosta
> [...]

    Przykład, który podałeś - zabolał naszych rządzących Unią Europejską.
    To jedno z niewielu działań UE, które budzi mój szacunek. Otóż
    postanowili z tym zawalczyć i dodatkowymi opłatami dla producentów -
    zmusić ich do takiego projektowania urządzeń, żeby były NAPRAWIALNE.

    Z tego, co pamiętam, to chodzi o dodatkowe opłaty za złomowanie sprzętu,
    którego nie opłaca się naprawiać i lepiej kupić nowy. Żeby było taniej
    dla klienta - lepiej zaprojektować go tak, żeby służył długie lata.

    --
    MN