  • 51. Data: 2009-03-17 14:47:03
    Temat: Re: sens abo
    Od: osiek <o...@g...pl>

    BaX pisze:

    > A minuty przepadaja? hmm, kiedyś może tak, od dawna już nie. Taniej mi
    > wziąść dobry drogi telefon TANIEJ z wyższym abonamentem co dwa lata niż byle
    > co z najtańszym abo którego będzie mi co miesiąc brakować. Minuty z drogiego
    > abo mi się zbierają, a po dwóch latach zmieniam abo na najtańsze, a
    > nazbierane minuty z powodzeniem wystarczą na kolejne kilkanaście miesięcy. A
    > telefon jak potrzebuje to biore, jak nie to też biore i sprzedaje.

    nie wiem jak w plusie i nie wiem jak abonament yindywidualne, ale

    Era biznesowa minuty przechodzą na jeden miesiąc
    Orange w nowych taryfach w ramach prezenetu przechodzą bodajże na 3
    miesiące (śmiech na sali bo w ofercie sprzed trzech lat przechodziły na
    zawsze)

    Więc z nieprzepadaniem minut nie jest tak różowo jakby sie wydawało w
    nowych ofertach (podkreślam NOWYCH)

    pozdrawiam

  • 52. Data: 2009-03-17 17:25:31
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

> [...]
    > Orange w nowych taryfach w ramach prezenetu przechodzą bodajże na 3
    > miesiące (śmiech na sali bo w ofercie sprzed trzech lat przechodziły na

    Mam w Orange taryfę z iPhonem (biznesową) i większość minut przechodzi mi na
    zawsze.

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 53. Data: 2009-03-17 17:38:38
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Liwiusz" napisał:

    > Natomiast dyskusja zaczęła się od tego, że niektórzy twierdzili,
    > że abo jest lepszy,

    Nie. Dyskusja zaczęła się - jak zwykle - od sflekowania abonamentu.
    Przeczytaj jeszcze raz wistujący post.

    > pomimo że droższy,

    Zieeew... argument czytam po raz fafnasty w tym wątku, ale jeszcze nikt nie
    poparł tego żadną cyfrą. Te ~30 gr./za minutę w prepaidzie to ma być
    "kilkadziesiąt procent taniej", niż w abonamencie? W jakiej to arytmetyce 30
    < 15...20 gr.? Dla jasności - rozmawiamy o połączeniach do *wszystkich*, nie
    o "darmowych minetach w sieci".

    JoteR

  • 54. Data: 2009-03-17 17:57:36
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Liwiusz" napisał:

    > To przejdź na kartę, będziesz miał po 29groszy, ale przypuszczam, że
    > 5gr/min do stacjonarnych i w playu wynagrodzi Ci 4 grosze różnicy.
    > Dodatkowo bezpłatne SMSy.

    Zapomniałeś o darmowym telefonie, jaki niewątpliwie też dokładają do
    prepaidów.
    Ciekawe, jak to prapaidżihad, tak chętnie głoszący prawdy objawione o
    drakońskich ratach za telefon w ramach abonamentu, nagle o nim zapomina przy
    wyliczaniu faktycznego kosztu połączenia w tymże abonamencie. Którego lwia
    część idzie wszak na spłatę aparatu, wedle prepaideologii.

    JoteR

  • 55. Data: 2009-03-17 18:28:13
    Od: osiek <o...@g...pl>

    MariuszM pisze:

    > Mam w Orange taryfę z iPhonem (biznesową) i większość minut przechodzi
    > mi na zawsze.

    też mam taryfę biznesową gdzie wszystkie niewykorzystane minuty mi
    przechodzą na zawsze, ale z racji skończenie na jednym numerze cyrografu
    proponują mi NOWĄ taryfę gdzie minuty w ramach jakiegoś prezentu (mogę
    wybrać chyba dwa czy trzy) przechodzą na dwa czy trzy miesiące. Na ile
    przechodzą bez prezentu już się nie pytałem bo jakoś trudno było mi
    opanować śmiech ;)
    A telefon w cenertelu posiadam od początków Idei (różne numery i conieco
    ;) orientuję się w ich taryfach )

    pozdrawiam

  • 56. Data: 2009-03-17 22:57:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Bo w dzisiejszych czasach konieczność utrzymywania przez operatora
    > stałych cen jest dla niego bardzo krzywdząca... ;)

    Tyle ze w abonamencie po roku mozesz zmienic taryfe. Fakt nie na nizsza, ale
    mozesz korzystac z nowch cennikow i taryf. Czyli mozesz miec aktualne na
    rynku stawki. A nie sadze, zeby przez rok rozmowy stanialy o 50%
    Czytuje tu dyskusje o abonamentach na dwa lata, ale przeciez to nie prawda.
    Do tego jak potrzebujesz dobrego telefonu to zaplacisz za niego tyle, ze
    odechce Ci sie dobrych telefonow. Roznica paru groszy na rozmowie, to sprawa
    zupelnie pomijalna przy roznicy w cenie telefonu przekraczajacej 1000zl
    nawet na dwa lata.

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2009-03-18 03:08:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KuFeL" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > co takiego daje w dzisiejszych czasach abo, kiedy w prepaidach
    > mamy niski koszt polaczenia, tanie sms, a i ostatnio tranfer
    > danych jest tez coraz tanszy.

    Kazdy musi sam policzyc ..

    > Niestety jeszcze 12 miesiecy do rozwodu z era.

    Czyli jeszcze rok temu Tobie sie oplacal :-)

    A mnie jeszcze kilka miesiecy, a potem sie zobaczy :-)
    I dobrze, chyba zdaza zmienic oferte

    J.

  • 58. Data: 2009-03-18 03:12:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tl" <t...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rodzinie czy nie chcą zadzwonić bo przepadnie itd, itp.
    > Teraz , w playu będę miał luksus wyboru, pojawi się potrzeba to

    Taa .. a w Orenzu tez wprowadzili promocje i teraz mam miesiac na
    wygadanie 2000 minut, potem w 2 miesiace z 500, a potem i tak
    trzeba doladowac.

    J.

  • 59. Data: 2009-03-18 03:22:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gpnvst$8r7$2@news.onet.pl...
    > Czyli uważasz, że przeciętny człowiek:
    > - będzie się wiązał abonamentem na 2 lata, bez możliwości zmiany
    > cen w przypadku obniżek

    Ale nie ma takiej potrzeby - mozesz sobie wziasc abo otwarty.
    Zazwyczaj sie jednak jeszcze drozszy. Cos za cos - my panu tanie
    [?] rozmowy, pan nam zobowiazanie wspolpracy.

    > - będzie płacił kilkanaście-kilkadziesiąt procent więcej niż
    > mógłby płacić w prepaidzie
    > tylko dlatego, że pilnowanie jego stanu konta i zapewnienie
    > przynajmniej 5zł na karcie przekracza jego zdolności?

    5 zl moze nie starczyc.

    Tu Ere polecam, waznosci konta sie sumuja, mozna sobie dobic wiecej
    nawet jak ktos malo gada, jak gada duzo to w ogole nie ma problemu
    ..
    No i ten nowy Play moze wprowadzi nowy standard ..

    J.

  • 60. Data: 2009-03-18 07:33:19
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    W plusie abo też generalnie nie ma.