  • Data: 2009-08-26 01:32:37
    Temat: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo do rurociągów nie ma lepszej metody niż palnik.
    > Po pierwsze masz w ręce wielką moc niezależną od dostępu do energii
    > elektrycznej. Do wykonania dobrzej jakości szczelnego spawu potrzeba
    > spawarki o dużej mocy, która przetopi rurę na całej grubości ścianki.
    > Po drugie bardzo dokładnie widać przetop metalu i bez pośpiechu można go
    > uzyskać na całej grubości materiału co w tym przypadku ma ogromne znaczenie.
    > Po trzecie spawanie rurociągów na ścianach, w kanałach itp miejscach
    > metodami elektrycznymi jest niepraktyczne - gdy nie nie ma dojścia do
> [...]
    I tu się z Tobą nie zgodzę. To że u mnie robili palnikiem nic nie znaczy. Może
    wygodniej im było. Rurociągów , tych prawdziwych, już nie spawają ludzie.
    Maszyny są wydajniejsze, precyzyjniejsze. Spawacz nie ma najmniejszej szansy
    wejść do rury fi 500 żeby pospawać od środka. Bo jak ścianka rury gruba to i od
    środka trzeba pospawać. Z jakością zmechanizowanego stanowiska do spawania
    rurociągów najlepszy spawacz nie ma się co nawet próbować mierzyć. Odpadnie po
    10 centymetrach spawu. Ale do napraw samochodów, zwłaszcza tych trochę starszych
    metody spawania elektrycznego odpadają. Ktoś kto twierdzi ze można skutecznie
    połatać stary samochód migiem ma małe myszki w głowie. Byle jak można ale dobrze
    się nie da. Ta byle jakość jest widoczna na co dzień. Wszystko takie umemłane. Z
    zewnątrz zaraz po zrobieniu przez jakiś czas wygląda. Ale w środku syf z gilem.
    I wyłazi to wszystko na wierzch. Taka byle jakość nas wszędzie otacza. Człowiek
    co się tutaj udziela i chce samochody spawać elektrycznie ma w tym swój udział.
    Gdzieś w internecie zobaczył i myśli że wie wszystko. Do jakiś stron odsyła.
    Skany z porządnej książki bu zrobił i do nich dał linki. To by była jakaś
    informacja.