  • Data: 2020-06-02 16:05:33
    Temat: Re: stal "premium"
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 2 czerwca 2020 17:52:54 UTC+8 użytkownik robot napisał:
    > Ciekawi mnie czemu drogie stale są drogie.
    > Mama na myśli tego typu:
    >
    > ZDP 189
    > M390
    > CPM-M4
    > Elmax
    > VG-10
    >
    > Czy chodzi o to, że technologia ich wytwarzania jest droga,
    > czy same składniki są jakieś trudno dostępne.
    > Patenty?
    > A może jeszcze inny czynnik odgrywa tu rolę?

    Marża końcowego produktu. Jak blacha 201 idzie na garnki produkowane przy marży w
    okolicach zera, w miejscu w którym zatrudnia się dzieci za miskę ryżu, to tej blachy
    nie da się sprzedać drogo. Ale można sprzedać dużo, jak się umie ją tanio wytworzyć i
    rozdystrybuować. Natomiast blacha na gadgety może kosztować dowolną ilość monet, bo
    gadgety zawsze pójdą za wysoką cenę. Tyle że takiej blachy sprzedasz jedną paletę w
    rok.