  • Data: 2020-06-03 17:47:54
    Temat: Re: stal "premium"
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-06-03 o 14:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > IMO - niekoniecznie.
    >
    > Jesli sie jednak myle ... to moze sobie odpowiedziales - trudnosci
    > produkcyjne tez wplywaja na cene.

    To zupełnie normalne.
    Przywołałem ten przykład tylko po to, żeby pokazać,
    że pytanie "po ile ta stal" jest źle postawione.

    > ok.

    > a ja zrozumialem, ze HSS sie slabo sprawdzaly w porownaniu do
    > prawdziwych weglikow - wolframowych itp.

    Ale nie rozmawialiśmy o materiale typu weglik tylko o stalach proszkowych.
    Zaletą stali szybkotnącej proszkowej w stosunku do np zwykłej
    szybkotnącej jest jednorodność materiałowa a co za tym idzie łatwość
    równomiernego rozmieszczenia węglików, które stanowią o własnościach tej
    stali.
    Podczas gdy pod względem składu chemicznego jest to to samo.
    Nie moja wina, że Tobie węglik kojarzy się tylko z materiałem jako takim.