  • Data: 2020-12-24 23:57:08
    Temat: Re: starozytni kamieniarze
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, December 21, 2020 at 3:19:08 PM UTC+1, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..

    > Ja nie mam 5 lat doswiadczenia, wiec sie domyslam co wyjdzie.
    > Jak za slabo przywale, to nic, a jak za mocno ... kamien peknie.
    >
    > To chyba lepiej popatrzec na fachowca
    > https://www.youtube.com/watch?v=QCTUQQyC-nY
    >
    > Ale to chyba nie jest staroegipska metoda :-P
    >

    > https://www.youtube.com/watch?v=pbcjKUM92pQ
    > to chyba nie granit
    >

    > https://www.youtube.com/watch?v=k9mQLTs6IQQ
    >
    > No prosze ... miesiac ... ale jak poleruja, to nie pokazali.
    >
    > J.

    Przepraszam że nie obejrzałem filmów które podaliście, ale
    kule robią tak:

    https://youtu.be/CzWBEKP3YMI?t=500

    https://www.youtube.com/watch?v=9GK5eFOgOWs

    Czy to twardy kamień - nie wiem. Pokazali efekt i proces
    polerowania, ale kiedyś niewolnik albo wół musiał to napędzać w
    kieracie lub kręcić inną korbą.