  • 111. Data: 2010-01-06 11:19:14
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > Napiszę Ci coś więcej, tylko Ty mi najpierw odpowiedz:
    > - jakie będzie spalanie samochodu jadącego 80 km/h na: 3 biegu, 4 biegu i 5
    > biegu,
    > - jaki będzie % udział oporów układu napędowego w spalaniu paliwa na
    > poszczególnych biegach

    Ja tutaj nie wysuwam zadnych teorii i niczego nie bede liczyl.
    Chcialem sie dowiedziec konkretnie jak to wyglada w liczbach, a nie
    kogos domyslach i poddaje po prostu w watpliwosc miedzyinnymi twoje
    wypowiedzi, bo po prostu nie wiesz jakie to sa wielkosci i sobie
    zmyslasz to co Ci sie wydaje.
    Sorry, ale mnie taka odpowiedz na to zagadnie w ogole nie satysfakcjonuje.

    > Bo opory powietrza przy prędkości 50 km/h to mają niewielkie znaczenie dla
    > spalania. Znacznie większe mają przy prędkościach rzędu 150-200 km/h.

    Napisz, narysuj (wykres) co ma jakie znaczenie dla spalania w funkcji
    predkosci. Bedziemy mieli o czym dyskutowac.

    > Większa pojemność skokowa to większe komory spalania. Czyli albo dłuższy
    > skok tłoka (czyli potrzebujesz podać więcej paliwa, żeby tłok "dalej"
    > pojechał w cylindrze) albo większa powierzchnia tłoka (j.w., bo musisz
    > wywrzeć taki sam nacisk na jednostkę powierzchni, żeby tłok "pojechał"
    > równie daleko, jak tłok o mniejszej średnicy). PRzepraszam, że tak prosto
    > piszę, ale mam wrażenie, że rozmawiam z kimś o małej wiedzy technicznej.

    Nie boj, wiedze techniczna mam wystarczajaca.
    A Ty dalej nie wiesz o co chodzi w tej pojemnosci skokowej.
    Ale nie bede sie juz znecal i Ci napisze.
    Komora spalania o ktorej tak namietnie piszesz, to nie jest objetosc
    cylindra zakreslona przez poruszajacy sie tlok (czyli wlasnie objetosc
    skokowa, ktorych suma daje pojemnosc skokowa silnika), tylko to jest ta
    objetosc, ktora pozostaje kiedy tlok jest w GMP i nie zalezy ona od
    pojemnosci skokowej. Nadmienie ze jest jeszcze calkowita objetosc
    cylindra, ktora jest suma objetosci skokowej i objetosci komory spalania.
    Mam nadzieje, ze dosc prosto to napisalem.

    > W jeździe miejskiej? Ogromny.

    Czyli jaki? konkrety prosze.

    > Sądzę, że to było max 10-15 KM, reszta poszła w napęd.

    To juz mamy jakis konkret.
    A mozesz zdradzic ta slodka tajemnice jak doszedles do tej wartosci
    10-15KM/1000cm3?

    > To teraz napisz, kiedy wyprodukowano silnik 2.5 TD i jak wygląda w nim układ
    > wtryskowy, oraz czym się różni od 3.0 td

    Nie wiem o jakich silnikach piszesz, ale ja napisalem o innych.
    Co do tych o ktorych ja napisalem to tak maja zupelnie inna konstrukcje,
    a cechy wspolne to fakt, ze maja po 6 cylindrow w rzedzie.
    Tylko chcialbym nadmienic, ze mowa jest o wplywie pojemnosci na
    spalanie, a raczej o wielkosci tego wplywu.
    Moj przyklad pokazuje, ze ten wplyw chyba nie jest istotny, bo lepszy
    uklad dawkujacy paliwo spowodowal spadek zuzycia paliwa pomimo wiekszej
    pojemnosci i masy samego samochodu.
    Ale nie wykluczone, ze przytoczysz jakies konkrety, a nie domysly i
    przekonasz mnie, ze jednak pojemnosc ma niebagatelny wplyw na spalanie.

    --
    Karolek

  • 112. Data: 2010-01-06 12:25:18
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Jurand wrote:
    > U?ytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > To teraz wyt?umacz kolegom, dlaczego wysoko?c obrotów wp?ywa na spalanie?

    Myślę, że oni doskonale wiedzą dlaczego. Natomiast czekają na Twoje
    wyjaśnienie - podanie konkretnych wartości
    dla dwóch silników tego samego typu a o różnych pojemnościach.

    Uwzględnij również to, że silnik o większej pojemności może dawać tę
    samą moc co mniejszy przy znacznie niższych obrotach.

    Jeśli jednak nie potrafisz, to przestań trollować. Bo Twoje wypowiedzi
    pozbawione są konkretów a pełne uogólnień, których nie potrafisz udowodnić.

    Np. teoria o tym że 10% zmiana masy = 10% zmiany w spalaniu! Nadal
    czekam na dowody!.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 113. Data: 2010-01-06 15:24:18
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Myślę, że oni doskonale wiedzą dlaczego. Natomiast czekają na Twoje
    > wyjaśnienie - podanie konkretnych wartości
    > dla dwóch silników tego samego typu a o różnych pojemnościach.

    Możemy tutaj sobie podawać wartości, teoretyzować i w ogóle się przemądrzać
    i szukać przykładów, w których mocniejsze auto o większej pojemności spali
    mniej niż "kosiarka" - oczywiście, da się takie przykłady znaleźć.
    ALE moj koledzy zaczęli wywód od tego, że jeżdżąc autem o większej
    pojemności tempem samochodu o pojemności mniejszej zużyjesz tyle samo
    paliwa. Ogólnie. Bez uciekania się do przykładów, że w takiej a takiej
    sytuacji może to mieć miejsce. Ja z taką teorią się nie zgodzę, bo praktyka
    na wielu wielu samochodach pokazuje coś zgoła przeciwnego.

    > Uwzględnij również to, że silnik o większej pojemności może dawać tę samą
    > moc co mniejszy przy znacznie niższych obrotach.

    I tylko wtedy uda mu się ekonomią dojść do poziomu silnika o mniejszej
    pojemności - teraz tylko trzeba wiedzieć, ile tej mocy zostanie faktycznie
    przekazane na koła, a ile zostanie stracone na układzie przeniesienia
    napędu.

    > Jeśli jednak nie potrafisz, to przestań trollować. Bo Twoje wypowiedzi
    > pozbawione są konkretów a pełne uogólnień, których nie potrafisz
    > udowodnić.

    Chciałem udowodnić - bierzemy dwa auta i jedziemy. Gadaj z Kubą, dlaczego on
    nie chciał się w to bawić. Jak Ci to mam udowodnić inaczej, skoro każdy tu
    ma swoje widzimisię, bo jego 2.5 V6 pali 13 gazu po mieście, a komuś innemu
    Nubira 2.0 żre 15/100 na trasie, a jeszcze innemu Corolla 1.6 wciąga 11/110
    po mieście.

    > Np. teoria o tym że 10% zmiana masy = 10% zmiany w spalaniu! Nadal czekam
    > na dowody!.

    To dotyczyło jazdy miejskiej, bo w takiej najwyraźniej zaznaczają się
    różnice w spalaniu - a o jeździe miejskiej w większej mierze tutaj
    dyskutowaliśmy. I tak mniej więcej w praktyce to wychodzi - robiłem sobie
    kiedyś takie doświadczenie z czystej ciekawości - jazda autem z samym
    kierowcą i jazda samochodem z pasażerami. Oczywiście też może to być różnie
    w przypadku różnych aut, ale dla warunków miejskich spokojnie "na okrągło"
    możesz przyjąć taki wzrost spalania.

    Jurand.