  • 21. Data: 2010-01-02 17:51:18
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Z czego to wynika?
    > Lepiej potrzec mniejsza powieschnie 2x czesciej niz rzadziej, wieksza?

    Chodzi o technologię.
    Wystarczy porównać silniki amerykańskie do japońskich.
    :>

    Na co?

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 22. Data: 2010-01-02 17:54:40
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Chodzi o technologię.
    > Wystarczy porównać silniki amerykańskie do japońskich.
    > :>

    Mi tam japonska technologia nie przypadla do gustu.

    > Na co?

    Na spalanie.

    --
    Karolek

  • 23. Data: 2010-01-02 18:11:49
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-01-02 17:31:32 +0100, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> said:

    > Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > Ale nie mówimy (tzn ja nie mówilem) o spalaniu w trasie, a o cyklu mieszanym.
    > Uzyskać 15l LPG w mieście 75 konnym silnikiem w niemikroskopijnym aucie
    > wcale nie jest trudne.
    > Taki Lanos łyknie tyle ot tak

    Moja nexia (75 KM) w bardzo trudnych warunkach i przy bardzo ciężkiej
    nodze brała góra 12.
    Normalnie 10. (w mieście i na trasie, gdy wskazówka nader często
    pokazywała 150km/h)
    Przy prawidłowej jeździe - między 6, a 8 litrów.

    15 - to musiał być silnik do pupy, albo instalacja regulowana tylko raz
    - np. 10 lat wstecz...)

    --
    Bydlę

  • 24. Data: 2010-01-02 18:38:53
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > Ale nie mówimy (tzn ja nie mówilem) o spalaniu w trasie, a o cyklu
    > mieszanym.

    No to tym bardziej będę się upierał, że masz/miałeś w tym samochodzie tak
    ciulowo wyregulowaną instalację gazową, że musiał to robić jakiś
    niepiśmienny mechanik, w dodatku po postrzale w głowę.

    > Uzyskać 15l LPG w mieście 75 konnym silnikiem w niemikroskopijnym aucie
    > wcale nie jest trudne.
    > Taki Lanos łyknie tyle ot tak.

    Taki Lanos "ot tak" to łyka 10-11 litrów LPG. I to jest normalne zużycie dla
    silników o tej mocy i tej pojemności.

    > Jednoczesnie 15litrów LPG dla 130-150konnego silnika jest równie
    > wystarczające.
    > Moja Omega 170KM też nie spali więcej, a zwykle pali mniej (przy normalnej
    > jeździe)

    Bo Twoja Omega ma albo instalację innego typu, albo inaczej nią jeździsz.

    > Tak to wygląda w rzeczywistości i nie ma znaczenia ile problemów po drodze
    > znajdziesz typu jakies wewnętrzne opory silnika itd.
    >
    > Ale nawet jakby sie czepić tych 15 litrów dla 75konnego silnika i nawet
    > gdyby spadło do 12 .. to ja omegą bez trudu zejde do tego poziomu.

    Chłopaku - żeby nie bić piany - zejdź Omegą do poziomu 8 LPG/100. W mieście.
    Ja do tylu zejdę autem 1.6 75 KM.

    Jurand.

  • 25. Data: 2010-01-02 18:49:14
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > podajesz skrajne warunki.
    > 100% miasto, gdzie indziej 100% trasa.
    > Mówimy o srednim spalaniu

    Nie wiem czy Ty masz jakiś problem w zrozumieniu tekstu pisanego? Przeczytaj
    jeszcze raz powyższy tekst ode mnie i popatrz, w jakich warunkach porównuję
    spalanie.

    > ps. poza tym 1,6 75KM w czym?
    > Bo jak w czymś wielkości corsy to nie .. ale weź takiee choćby BMW 316
    > albo Mondeo albo Passata B5 i nagle 9 litrów w mieście to wcale nie jest
    > wysoki wynik.

    1.6 75 KM w motorynce... Mam wrażenie, że chyba się zawiesiłeś.

    > 13-14 to LPG
    > Jesli więc policzymy Mondeo 1,8 to smiało wyjdzie 13 litrów.
    > W benzynce zmieszcze sie bez problemy w 11-12 litrach
    > A jak weźmiesz pod uwage Mondeo 1,6 to jeszcze bardziej na moją korzysć
    > wyjdzie

    Powtórzę jeszcze raz - JEŚLI Twoja Omega 2.5 V6 pali 13-14 LPG przy TWOIM
    stylu jazdy to Mondeo 1.8 przy TAKIM SAMYM stylu jazdy zadowoli się 10-11
    litrami LPG. Podobnie Mondeo 1.6.
    Jeśli nie rozumiesz, co to znaczy jeździć autem w takim samym stylu - to
    przepraszam, nie mamy o czym dyskutować.

    > no i prawie dwukrotna różnica w pojemności.
    > Jak teraz to troche wyposrodkujesz czyli weźmiesz 316 i 323 to nagle
    > różnice sie zacierają.

    Nie zacierają się. Nie gadaj jak debil. Gdyby 2.3 paliło tyle co 1.6, to
    nikt nie bawiłby się w produkowanie silników o coraz mniejszej pojemności,
    żeby chwalić się coraz niższym zużyciem paliwa.

    > Moze nie janajskładniej złożylem zdanie ale spójrz dokladniej
    > A4 1,9TDI paliła mi srednio 7-8 a na trasie 6,5
    > A6 3,0 TDI pali srednio 9,5 (i nie dopisałem, ze na trasie smiało zejdzie
    > do 7)
    > Różnice więc są ok 1 litr/100km a różnica pojemności 1,9 vs 3,0 i różna
    > wiekość auta i różne skrzynie

    Znowu pieprzenie. Na takiej trasie, gdzie A6 3.0 TDI spali Ci 7/100, to 1.9
    TDI spali 5.5/100. Wybacz - miałem A6 2.5 TDI i A8 2.5 TDI i wiem, ile te
    silniki palą i przy jakich warunkach. 7/100 to jest jazda 110 km/h na
    tempomacie.

    No to jak nie miałeś, to sobie wróżysz z fusów.
    Ja miałem

    > No znaczy sie jak
    > Tam byly dwa różne auta a do tego porównałeś trase mniejszego do sredniego
    > drugiego.
    > Tu masz dwa takie same A6 z różnymi silnikami i tymi samymi skrzyniami i
    > ... przy normalnej jeździe różnicy w spalaniu NIE BĘDZIE bo 1,9 będzie za
    > słaby do tego auta

    Jasne, za słaby jest. Zwłaszcza, że przy jeździe w trasie masa auta ma
    największe znaczenie. Spałeś na lekcjach fizyki? Wiesz, jakiej mocy potrzeba
    do utrzymania prędkości dajmy na to 120 km/h w aucie klasy A6?

    > Mylisz sie.
    > Jesli oba to będą A6 (a nie A4 i A6) z tą samą skrzynią (a nie manual i
    > automat) to luzem spalanie wyjdzie takie samo.

    Dobra - kładę 4000 na stół, że nie. Załatwię dwie A6-ki. 1.9 TDI i 2.5 V6
    TDI. Obie taka sama skrzynia. Jedzemy trasą Katowice-Kraków. Równo, ale nie
    jednostajnie. Ty jedziesz 2.5 V6 TDI. JEśli uda Ci się zejść ze spalaniem do
    różnicy nie przekraczającej 5% - masz 4000 w kieszeni. Jeśli Ci się nie
    uda - płacisz za tankowanie do pełna obu aut.

    Jurand.

  • 26. Data: 2010-01-02 19:01:50
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > Chłopaku - żeby nie bić piany - zejdź Omegą do poziomu 8 LPG/100. W
    > mieście. Ja do tylu zejdę autem 1.6 75 KM.

    i znów, chłopaku, podajesz skrajne wartości, a mielismy rozmawiać o
    normalnej jeździe.

    ps. ale prosze bardzi.
    Zacznij dusić na maksa takiego 1,6 75KM i zobacz ile Ci spali, a za Tobą
    niech jedzie taki z większym silnikiem i niech poda swoje spalanie :D

    ps. eot, wrocimy do tematu jak pojeździsz samochodami z większymi silnikami,
    lub ew. wtedy kiedy załapiesz o co chodzi (i że nie jest to chęć
    udowodnienia, ze duzy pali mniej, no ale najwyraźniej Ty sie czepiasz
    szczegółów i jakiś oporów wewnętrznych silnika, a ja zwracam tylko uwage, ze
    w normalnym użytkowaniu auta na codzien w większości przypadków aut te z
    większym silnikiem wcale nie spalą więcej niż ta z mniejszym)
    END, "chłopaku"

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 27. Data: 2010-01-02 19:14:27
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > Nie wiem czy Ty masz jakiś problem w zrozumieniu tekstu pisanego?
    > Przeczytaj jeszcze raz powyższy tekst ode mnie i popatrz, w jakich
    > warunkach porównuję spalanie.

    bylbyś tak dobry i ogarnął jeden post więcej, czyli ten na ktory
    odpowiadałem i moze wiedzialbyc o czym i dlaczego pisze

    > 1.6 75 KM w motorynce... Mam wrażenie, że chyba się zawiesiłeś.

    to Ty sie zawiesiles.

> [...]
    > Jeśli nie rozumiesz, co to znaczy jeździć autem w takim samym stylu -
    > to przepraszam, nie mamy o czym dyskutować.

    doskonale wiem, ale Ty pomijasz jeden drobny fakt wynikający z różnicy mocy.
    Zeby jechać tym samym tepem w mocniejszym samochodzie potrzeba wykorzystywać
    zdecydowanie mniejszy procent Jego mozliwości i to jest wlasnie to, co
    powoduje, ze róznica w spalaniu jest minimalna.

    > Nie zacierają się. Nie gadaj jak debil. Gdyby 2.3 paliło tyle co 1.6,
    > to nikt nie bawiłby się w produkowanie silników o coraz mniejszej
    > pojemności, żeby chwalić się coraz niższym zużyciem paliwa.

    jeździles, czy tylko tak pitolisz?

> [...]
    > to 1.9 TDI spali 5.5/100. Wybacz - miałem A6 2.5 TDI i A8 2.5 TDI i
    > wiem, ile te silniki palą i przy jakich warunkach. 7/100 to jest

    Znów pomijasz dość istotny fakt - zeby jechac mocniejszym samochodem z taką
    samą dynamiką używasz procentowo mniej jego mozliwości, wiec na _takiej
    samej_ trasie i w _takiej dynamice_ to ten mocniejszy nie potrzebuje tyle
    energii.
    To, ze Tobie w srodku wydaje sie, ze jedziesz z taką samą dynamiką nie
    znaczy, ze tak jest...

    > No to jak nie miałeś, to sobie wróżysz z fusów.
    > Ja miałem

    Bo mialem passata 1,9 i A4 1,9
    Jeździlem A6 2,5 i 3,0
    Moge z duzym prawdopodobieństwem przypuszczac jakie będzie spalanie w A6 1,9
    Póki co to Ty wróżysz z fusów.

> [...]
    > największe znaczenie. Spałeś na lekcjach fizyki? Wiesz, jakiej mocy
    > potrzeba do utrzymania prędkości dajmy na to 120 km/h w aucie klasy

    no i to jest wlasnie sedno sprawy. Mocy potrzeba TYLE samo w jednym i drugim
    przypadku, tyle, ze w przypadku 1,9 110KM będzie to X KM a w przypadku 3,0
    będzie to 50%X KM mocy maksymalnej silnika. Już wiesz dlaczego spalanie
    będzie podobne?

> [...]
    > zejść ze spalaniem do różnicy nie przekraczającej 5% - masz 4000 w
    > kieszeni. Jeśli Ci się nie uda - płacisz za tankowanie do pełna obu aut.

    Weć 3,0 a nie 2,5 bo ten drugi jest akurat kiepskim przykladem :)
    ps. poza tym nie mam ochoty na udawadnianie Ci tego w drodze zakladu - bo
    próbujesz nie ładnie cwaniakować podczas normalej dyskusji, a ja niestety
    dałem sie wciągnąć w ten styl wypowiedzi stąd eot z mojej strony.
    Będziesz mial okazje pojeździć różnymi silnikami .. sam sie przekonasz o co
    chodzi. Gorzej, ze Ty stawiasz takie założenia, ze liczysz jakies ml/100km
    zupełnie pomijając różnice w mocach i znaczne różnice w pojemnościach.

    Na koniec powiem tylko tyle, ze spalanie jest wynikiem b. wielu czynników, a
    sama pojemnośc ma tu dość małe znaczenie.

  • 28. Data: 2010-01-02 19:41:56
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradĽcie
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Jurand* napisal(a) w news:hhnrej$cmj$1@inews.gazeta.pl:
    > Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    > Masz problem w zrozumieniu zdania "Pojeździj kiedyś mocniejszym
    > silnikiem o większej pojemności w tym samym tempie co tą swoją
    > motorynką"? Coś wytłumaczyć?

    Tak, wytlumacz mi sens tego porownania. Ale widze ze zakladasz niemal
    ecodriving w pierdzidelku... tu niestety wiekszy silnika przegra, ale jak to
    sie ma do jazdy na co dzien?
    Jest to napisane nie do konca precyzyjnie i jak widze nie dajesz sie
    naprowadzic, zapytaj moze Kube o kontekst.
    Mnie slabizna palila do 10l LPG w trasie przy przelotowej 140pkh (310km w
    2,5h wiec srednia wyszla ladna - srodek nocy), w miescie palil 11 l LPG.
    Lanos 1.5 100KM palil 7l noPB... tylo to sa ekstrema i trzeba jechac z
    niezlym samozaparciem by to spalanie utrzymac. Z utrzymanie spalania w
    mocniejszym aucie nie mam problemu bo nie odczuwam braku mocy na kazdym
    kroku.
    Jak bede chcial to 525 spali moze 13l LPG, jak poupalam to z pewnoscia 25l
    przekrocze.
    W slabym moglem miec 11 l LPG, a wychodzilo wiecej... a mozliwosci silnika
    znacznie mniejsze. Ja chrzanie male silniczki ktore wciagna nawet te radosne
    12l LPG jak moge miec cos co w razie potrzeby jedzie i ode mnie zalezy czy
    spali 13, 15 czy 25+ l LPG.

    Ogladalasz TG? bylo tam porownanie spalania Priusa i mocnego BMW, oba auta
    jechaly jednakowo, ale jeden jechal na granicy mozliwosci drugi sie wlokl.
    Pewnie wiesz ktory spalil wiecej. Ja mocnym jezdze spokojnie delikatnie, ale
    zeby miec to tempo slabym musialem cisnac, odwracajac to jezdze mocniejszym
    z ta sama dynamika co slabym i spalanie pozostalo bez zmian.
    Dynamika jazdy taka sama, a kilkakrotnie mocniejsze auto okazalo sie
    oszczedniejsze.

    Pozdr

  • 29. Data: 2010-01-02 19:48:10
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Jurand* napisal(a) w news:hho0tk$3ro$1@inews.gazeta.pl:
> [...]
    > Je?li nie rozumiesz, co to znaczy jeĽdzić autem w takim samym stylu - to
    > przepraszam, nie mamy o czym dyskutować.

    Ja chyba juz rozumiem... w takim razie przy moje 192KM przy stylu 75KM spala
    30l* LPG. A przy jezdzie autem 75KM jak tym mocniejszym spala 11l LPG.
    Ty masz racje, happy?

    > Nie zacieraj? się. Nie gadaj jak debil. Gdyby 2.3 paliło tyle co 1.6, to
    > nikt nie bawiłby się w produkowanie silników o coraz mniejszej
    > pojemno?ci, żeby chwalić się coraz niższym zużyciem paliwa.

    Moze dlatego ze mniejszy moze spalic mniej? Ale wystarczy oczekiwac
    konkretnych osiagow i sie okazuje ze jeden silnik sobie radzi, a drugi jest
    juz zylowany.

    *- jeszcze nie dane mi bylo sprawdzic

    Pozdr

  • 30. Data: 2010-01-02 22:06:06
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > i znów, chłopaku, podajesz skrajne wartości, a mielismy rozmawiać o
    > normalnej jeździe.

    Kto zaczął o "schodzeniu" do jakichś wartości? To, że uda Ci się autem o
    pojemności 5.7 litra spalić w określonych warunkach 10/100, nie oznacza, że
    takie samochody tyle palą zawsze!

    > ps. ale prosze bardzi.
    > Zacznij dusić na maksa takiego 1,6 75KM i zobacz ile Ci spali, a za Tobą
    > niech jedzie taki z większym silnikiem i niech poda swoje spalanie :D

    Cały knif polega na tym, że "duszenie na maxa" to jest możliwe chyba tylko
    na trasie, bo w mieście bardzo szybko się okaże, że jak ja będę takie
    jeździdełko dusił na maxa, to albo skończą się hamulce, albo się gdzieś
    rozbiję. Przy czym też idę o zakład, że jadąc takim samochodem na maxa na
    trasie spalę mniej, niż z tą samą prędkością jadące auto z większym
    silnikiem. Taki 75-konny pojazd myślę, że ze 170-180 powinien pojechać.
    Spali przy tym... maksymalnie z 12/100 ;) Wystarczy tylko delikatnie
    odpuścić pedał gazu, a nie trzymać go wbity do podłogi.

> [...]
    > ze w normalnym użytkowaniu auta na codzien w większości przypadków aut te
    > z większym silnikiem wcale nie spalą więcej niż ta z mniejszym)

    Och, jak pojeżdżę samochodami z większymi silnikami... No to mi pojechałeś
    teraz, łaaaa, a co to jest większy silnik? 6 litrów wystarczy?

    Jurand.