    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: szybkowar
    Date: Wed, 18 Feb 2009 13:19:39 -0800 (PST)

    On 18 Lut, 19:21, "PL(N)umber_One " <p...@g...pl> wrote:
    > A jednak są dyrektywy na szybkowary.http://tiny.pl/v3wv

    97/23 to dość jasne, ale się spodziewałem czegoś więcej. Problem jest
    taki że to podpada w tej 97/23 pewnie pod Sound Engineering Practice,
    czyli nie jest oznakowane CE. A ma ten garnek w ogóle podane parametry
    pracy jak MAWP, temperaturę i objętość?
    Jak dla mnie, to najwygodniejszą linią ataku mogłoby być
    niezastosowanie się do Guideline 9/1 (http://ec.europa.eu/enterprise/
    pressure_equipment/ped/guidelines/guideline9-1_en.ht
    ml), ale skoro
    CLDT się zajmuje szybkowarami, to pewnie krótki telefon do nich (ale
    już niekoniecznie do inspektoratu) może dać kilka lepszych wskazówek.
    Niestety, większość producentów błędnie interpretuje tę dyrektywę
    rozumiejąc że jak coś wpada w SEP, to nie ma żadnych wymagań. Ja bym
    powiedział, że obowiązują prawie wszystkie, a nawet o wiele łatwiej
    jest o pomyłkę w kwitach, np do tego garnka powinno być dołączone
    poświadczenie zgodności z 97/23 (ale nie Deklaracja Zgodności). Tak
    samo jasno powinno być podane kto wprowadza na rynek EU- czy to jest
    carrefour, czy jakiś pośrednik, czy chiński producent. Już sam brak
    tego kosztuje do 100.000 Euro i jest to przestępstwo ścigane prawem,
    trzeba tylko to zapodać do prokuratury. Jeszcze parę lat i będziemy
    mieli w Europie "Class Action Suit", jak w Stanach. Wtedy to będzie
    jazda, będziesz mógł takiego kerfula załatwić na cacy :-)
    Konrad